• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Trend aangeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit1234

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2011
Hallo,

Ik zit met een probleem.

In tabblad 1 staan gegevens, in tabblad 2 komt bij C2 de laatst ingevulde waarde vanuit tabblad 1 te staan.
Nu wil ik daar achter de trend weergeven d.m.v. een rode, groene pijl. De trend moet de laatste waarde zijn ten opzichte van de laatste 4 ingevulde waarden.
Wie kan mij daar bij helpen?

Ik heb het bestand bijgevoegd.

Groet,

GerritBekijk bijlage test.xlsx

Hoi Gerrit,

Je kunt gebruiken:
Code:
=INDIRECT("Blad1!B"&AANTALARG(Blad1!B:B)+1)
om de laatste waarde te bepalen, mits er geen koptekst staat boven de percentages. Dan moet namelijk de +1 verwijderd worden.
Die trend is lastiger. Stel dat je deze waardes hebt:
20%
30%
60%
80%
50%

De 50% is lager dan de laatste twee, maar hoger de de eerste twee. Wat is dan de trend?
Wil je misschien de laatste waarde afzetten tegen het gemiddelde van de laatste vier voorgaande waardes?

Richard

Ja, dat is precies wat ik bedoel.
Als ik een koptekst heb van 2 rijen, moet ik dan die 1 in de formule weghalen?

Wat betreft de trend, is het inderdaad de bedoeling om de waarde af te zetten tegen het gemiddelde van de vier voorgaande waardes. Dit door middel van een groene, rode of gele pijl. Geel, als de waarde gelijk is.

Gerrit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan