• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Trend herkennen in Excel (met verwijzing naar ander werkblad!!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Tulip

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2001
Hallo,

Mijn probleem is de volgende:

In een bepaald werkblad van Excel heb ik waarden onder elkaar staan. Echter, tussen deze waarden zitten lege cellen (waarden staan in de cellen A1, A6, A11 enz.).

Nou wil ik graag in een leeg blad een aansluitende rij maken met deze waarden. Deze waarden moeten dan komen te staan in de velden; A1, B1, C1 enz. (Dus de waarde van A1 weergeven in A1, de waarde van A6, weergeven in B2 enz.)

Mijn probleem is dat ik dit met zeer veel waarden moet doen. Ik voer nu drie verwijzingen in en dan probeer ik Excel een trend te laten herkennen door de waarden "door te slepen", maar dit werkt niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen?!?

Alvast vriendelijk bedankt!

Laurence

(PS. Feitelijk zou ik graag in blad 1 waarden onder elkaar zetten (met verwijzing) welke in blad twee vier lege cellen ertussen hebben staan.

Goede middag Laurence,

Volgend macrootje verwijdert alle rijen met een blanco cel in een bepaalde kolom:

Sub VerwijderRijenMet Blanco()
On Error Resume Next Selection.SpecialCellsxlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
ActiveSheet.UsedRange
End Sub

Vergeet niet om eerst de kolom met de blanco cellen te
selecteren vooraleer je de macro draait.

Indien je blanco cellen altijd in kolom A staan an je volgende macro gebruiken:

Sub VerwijderRijenMetBlanco2()
On Error Resume Next
Columns"A:A).SpecialCellsxlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete
ActiveSheet.UsedRange
End Sub

Hopelijk helpt dit je enigszins vooruit. Indien niet: er zijn nog veel slimmere Help-Mijers dan ik.

Groetjes - Marrosi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan