• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Trend weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervdijk

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2015
Goedmorgen,

Ik ben bezig met een beoordeling formulier, nu wil ik in de kolom 'trend' een pijl omhoog-neutraal-omlaag weergeven als de leverancier beter of slechter gaat presteren.

in de bijlage een voorbeeld

Bekijk bijlage trend.xlsx

Wat opmerkingen:
1 Onder het kopje "Leverancier" staan data, geen leveranciers!
2 Een "pijl omhoog-neutraal-omlaag" wordt gegenereerd door de vergelijking van metrieke gegevens.
3 Een trend wordt verkregen door, op basis van het voortschrijdend gemiddelde, een voorspelling te maken! (meestal weergegeven door een lijn in een grafiek)

Het is mij helaas niet duidelijk wat nu de bedoeling is!

Excuus, ik ben niet duidelijk genoeg.

Ik heb een aantal vragen die we stellen tijdens een evaluatie, in de bijlage daar een van.

Ik heb van de gegevens een draaitabel gemaakt, ik probeer voor elkaar te krijgen dat achter het gemiddelde er een stijgende of dalende lijn (in vorm van een pijl) getoond kan word.

Ik hoop dat ik zo iets duidelijker ben.

Bedankt voor de moeite.

Bekijk bijlage trend.xlsx

met die gegevens zou ik zeggen
- over het geheel een stijgende lijn
- voor deeltrajecten : vanaf 3/2 is het echter dalend.
Dus wat is je beoordelingshorizont ? De laatste 5 beoordelingen ?

Bedankt, maar ik maak van de gegevens een draaitabel. Ik zou graag in cel L6 de trend willen zien. @cow18, de beoordelingshorizon is 1 t/m 5, de laatste 5 beoordelingen zou genoeg moeten zijn. Er zijn net als deze beoordeling nog 12 vragen die ik op de zelfde wijze wil visueel wil maken d.m.v. een smiley met daarnaast een trend. @Gijsbert, bedankt voor je moeite.

Ik begrijp niet waarom je denkt dat een draaitabel je gaat helpen om een trend te maken.
Wat wel mogelijk is om met een draaigrafiek een trend weer te geven. Dan zie je ook in 1 oogopslag of er bovengemiddeld of ondergemiddeld gepresteerd is. En dus maakt het een smiley, pijltjes of wat dan ook overbodig.
Als je een "beoordelingshorizon" hanteert van de 5 laatste metingen zou het er zo uit kunnen zien:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan