• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Trendberekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marloes1998

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
In de bijlage is een opzet voor de trendberekening opgenomen.

In regel 6 worden de waarden jan t/m maart ingegeven en de rest van de maanden zijn nog niet bekend. In regel 9 wordt vervolgens de waarde van april ingegeven en wordt een nieuwe trend bepaald.

Nu zou ik graag willen bereiken op het moment dat ik de waarde van april ingeef in regel 6, dat er ook een nieuwe trendberekening wordt verricht.:rolleyes: Dus elke keer wanneer een nieuwe waarde wordt ingegeven dat er automatisch een een nieuwe trendberekening plaatsvindt.

Is dit te realiseren?

Marloes

Bijlagen

Marloes,

Bedoel je het zo?
Code:
=MAX(U4:AF4)/AANTALARG(U4:AF4)*AF2

In je voorbeeld worden de waarden per maand steeds hoger, hierop is de formule gebaseerd.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, maar dit is nog niet de oplossing waar ik op zoek naar ben.:o

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de trend elke keer opnieuw te laten berekenen wanneer gegevens van een nieuwe maand ingevoerd worden. M.a.w. wanneer de trend berekend wordt t/m maart wordt een bepaald bereik gebruikt. Ga ik vervolgens gegevens invoeren van april en wil ik hierna de trend opnieuw berekenen vanaf april dan dient het bereik uitgebreid te worden.

Aangezien ik van veel gegevens telkens een nieuwe trend moet berekenen en dus het bereik elke keer dien aan te passen, zoek ik naar een mogelijkheid om dit te automatiseren.

Wie kan mij hierbij helpen?:d

Marloes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan