• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Trendlijn gemiddelde in grafiek invoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bone
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bone

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
voorbeeldje.jpgHallo,

Ik heb in een excel bestand het aantal verkopen van een product per maand genoteerd. Hier heb ik een grafiek bijgemaakt die de schommelingen laat zien. Nu wil ik in deze grafiek een rechte rode (of andere kleur) lijn die het gemiddelde, in dit geval 7 aangeeft. En ook zou ik graag de standaarddeviatie aan de rechter kant willen zien. Ik krijg het helaas niet voor elkaar.

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd en het excel excelbestand.

Wie kan mij er bij helpen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik in ieder geval niet zonder een Excelleke . Met plaatjes zijn we hier niks

Bedankt Plongske!

Ik zie dat je de grafiek als het ware hebt aangevuld met een andere grafiek (met het gemiddelde 7)

Hoe heb je dat gedaan?

Ik heb gewoon een bijkomende kolom bijgemaakt waar het gemiddelde wordt berekend over het vaste bereik. zodoende verandert dit niet en wordt dit in de grafiek een horizontale lijn.
Het is trouwens geen nieuwe grafiek maar heb een nieuwe reeks gevens toegevoegd aan de grafiek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan