• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

trendlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoopy1960

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Hallo Allemaal ,

ik heb een grafiek gemaakt en wil daaraan een trendlijn toevoegen. En dit lukt me niet! De knop "trendlijn" word zelfs niet actief en kan hem dus niet aanklikken .
Ik vermoed dat ik een andere grafiektype moet gebruiken? Al had ik graag dit type willen gebruiken

Wie kan en wil me hier mee helpen ?

Alvast bedankt!
Santino

Bijlagen

in grafiekontwerp kies je voor die reeks één van het type spreiding.
Daarna zeg je dat die reeks toch naar de 1e Y-as moet kijken.
En vervolgens kan je een trendlijn toevoegen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ok , bedankt voor de oplossing.
Het ziet er precies uit zoals ik bedoelde .

Nu moet ik er toch voor gaan zitten om het te proberen te snappen .

Maar hartelijk dank

Grafieken van het type spreiding hebben een X en Y as, de anderen zetten hun balken of punten gewoon op vaste afstand van elkaar zodat ze toch nog netjes binnen de grafiek vallen.
Als je dus geen X-hebt, kan je geen richtingscoefficient, etc uitrekenen, dus krijg je die optie niet.
Je X-as zijn al die namen op infoblad. Door nu te zeggen dat je een serie van het type "spreiding" wil, gok ik dat excel van je namen een oplopende reeks 1,2,3, ... maakte en zo vielen de X-coordinaten netjes mee, de Y-coordinaten kreeg je in de pas door ze op dezelfde as te nemen.
Nu de finale test, vervang je namen op infoblad door in B7 de formule =rij() ( en straks =rij()*10 ) te tikken en die door te trekken tot in B17.
Gevolg, het aantal onderverdelingen op je X-as past zich overeenkomstig aan.
Bestudeer het mechanisme en trek je conclusie.
Je kon anders ook nog een 2e X-as er in betrekken, maar dat zou een beetje te geweest zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan