tri-boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vermin

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo, ik heb al twee OSses (Vista en XP), maar op mijn XP-harde schijf heb ik nog een klein partitietje van 17GB. Mij lijkt het wel leuk om daar nog een grappig OSje op te zetten om mee te spelen. Ik denk dat ik bijna overal wel gratis aan zou kunnen komen (of in ieder geval goedkoop), dus geld speelt geen rol. Misschien weten jullie nog een leuke Linux Distro, of zeggen jullie "Nee man, installeer Mac OS X Leopard". Ik sta open voor suggesties.

OSX hoef je al niet op te rekenen, heb het hier zelf ook wel eens op de PC gehad, en het geluid, WLAN en de externe HD werkten niet. Sowieso is dat illegaal en moet je processor SSE3 ondersteunen (Elke processor na eind 2004 heeft dat meestal wel). Dus dat wordt een Linuxdistro. Het ligt er even aan hoeveel RAM geheugen je hebt, maar als je iets van over de 384 hebt zou ik Ubuntu of Kubuntu proberen, ligt er net even aan wat je er mooier vind uitzien (Plaatjes staan wel op Google). Als je minder dan dat hebt zou ik Xubuntu of Debian gaan proberen.

ik heb 1,5 GB
Zal ik Ubuntu 32 bits of 64 bits nemen?
Mijn Celeron D 360 zou allebei aan kunnen (ik denk wel dat we de site van intel kunnen vertrouwen)

Laatst bewerkt:
64 en 32 worden beide ondersteund, maar momenteel is het nog het beste om 32 bits besturingssystemen te gebruiken, die worden net wat beter ondersteund omdat dat meer wordt gebruikt. 64 bits word pas handig bij 4GB of meer.

Jou "Celeron 360"ondersteund volgensmij geen 64bits !

Ik had op google ingetypt "Celeron D 360"
Eerste site was meteen die van Intel, er stond dat hij ook 64 bits ondersteunt

Nee , ik dacht het even.
er zijn veel celerons die het niet ondersteunen!

Als een leuke uitdaging wil, dan zou je eens een BSD versie kunnen proberen. :)

Nee , ik dacht het even.
er zijn veel celerons die het niet ondersteunen!

Eehm...
Zo goed als alle nieuwe processoren ondersteunen 64 BITS en de nieuwe generatie is Celeron D.
Er zijn "ook veel pentiums" die het niet ondersteunen.
Het wordt tegenwoordig niet meer apart 'gepromoot' zoals vroeger omdat het niet meer zo speciaal is.

Verder wordt 64 BITS niet pas handig bij 4 GB of meer: het biedt ook geavanceerdere beveiligingstechnieken op basis van DEP, virtualisatie en andere zaken.
Feit blijft dat veel drivers nog niet beschikbaar zijn voor 64BITS systemen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan