Trillend beeld in/met WinXP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hasjer

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Hallo allemaal,

Na eerst wat gezocht te hebben op t forum ben ik erachter gekomen een wat uniek probleem te hebben. Sinds ik een uur geleden mijn computer heb opgestart, trilt mijn beeld heen en weer. Wat mijn probleem onderscheidt van de soortgelijke, is dat alleen de "windows-beelden" trillen. Als ik een spel opstart, is er geen probleem, als ik een film afspeel wederom geen probleem. Het begint al bij het eerste opstartscherm van windows.

Als het probleem aan de kabel zou zitten, dan zouden films en spellen hetzelfde vertonen, die is dus uitgesloten. Ik gebruik sinds een half jaar een 23" Samsung LCD tv als monitor, zonder problemen. De oplossing om nabije adapters/speakers weg te halen, daar heb ik geen vertrouwen in, ik heb nl. sinds vorige week een Samsung home cinema set staan, waarbij center speaker en één front speaker naast de tv staan. Als het verkeerd zou zijn, had ik dat al eerder gemerkt.

Het probleem ligt dus bij de (besturings-) software, maar hoe los ik het op? HELP...

Alvast bedankt.

Edit: Probleem is terug!!

Laatst bewerkt:
De oplossing om nabije adapters/speakers weg te halen, daar heb ik geen vertrouwen in, ik heb nl. sinds vorige week een Samsung home cinema set staan, waarbij center speaker en één front speaker naast de tv staan. Als het verkeerd zou zijn, had ik dat al eerder gemerkt.

Dat je dit dan eerder gemerkt zou hebben is niet zo, dat probleem kan heel best pas nar een aantal dagen ontstaan onderinvloed van die speakers.
Ik zou de oplossing toch eerst maar eens even probeen voordat je voorbarige conclusief trekt dat het waarschijnlijk toch niet zal helpen.

Ik zou de oplossing toch eerst maar eens even probeen voordat je voorbarige conclusief trekt dat het waarschijnlijk toch niet zal helpen.

Ik neem aan dat de ellende gelijk ophoudt als je de speakers weg zou halen? Net zoals dat wanneer een scherm stoort als je mobiel gebeld wordt, dat ook meteen stopt na het ophangen?

In dat geval ligt het zoals ik al dacht niet aan de speakers.

Mochten het dan tóch de speakers zijn, en mijn conclusie tóch voorbarig, dan vind ik het nog steeds heel raar dat mn beeld alleen trilt in windows en niet op TV-stand, Xbox, en bij pc-spellen of films.

Dat je dit dan eerder gemerkt zou hebben is niet zo, dat probleem kan heel best pas nar een aantal dagen ontstaan onderinvloed van die speakers.
geldt dat eigenlijk wel voor lcd tv's?

heb je het probleem nog, zo ja?
Is er misschien iets veranderd in je beeldinstellingen.
Spellen hebben soms hun eigen resolutie. Controleer of resolutie, kleur en refresh instellingen de juiste zijn voor bij de samsung.
Heb je de kables voor de zekerheid toch even nagelopen.
Heb je de mogelijkheid om een andere monitor te proberen, dan weet je ook wat meer?
mvg leo

Laatst bewerkt:
De enige refresh die ondersteund wordt is 60hz, de enige resolutie die de tv pakt, is 1368x768 (met een zeer minimale afwijk-marge). Heb de VGA-kabel aan allebei de kanten voor de zekerheid erin en eruit gedaan, en uit wanhoop de HDMI kabel ook.:confused:

Om weer op het magnetische/elektrische storingen verhaal terug te komen: Ik heb dus €470 neergelegd voor de set, dan mag je toch wel verwachten dat de magneten enigszins afgeschermd zijn toch? Misschien handig om te melden, is dat de hoofd-unit op 30cm afstand van het apparaat staat, maar aan de andere kant stond er daarvoor een stereo (mini-hifi) waar ik nooit gezeik mee heb gehad. Verder staat er een externe HD bij, probleemtechnisch idem dito.

Kan het anders aan de videokaart liggen? Een andere monitor is in huis, maar op dit moment in gebruik.

Ik word helemaal gek hier.

EDIT:
T'is toch niet normaal, na een paar keer aandraaien van de schroefjes aan de VGA-kabel en het nog een keer aansluiten is het probleem opgelost. Blijkbaar een kwestie van tiende/honderdste millimeters, computers en elektronica, niet te geloven.

Laatst bewerkt:
Van dat soort dingen krijg je juist van die rare, vage klachten, mooi dat het opgelost en dat je het even hebt laten weten.
mvg leo

hey hasjer, ik las jou vraag en ik zag dat je hem hebt opgelost, maar nu heb ik een varag aan jou als dat mag. ik heb vandag een samsung lcd tv gekocht van 32 inch, goed aangesloten maar er staat dat het niet wordt ondersteund

dus mijn vraag is had jij ook problemen met het installeren van een tv als monitor

bij voorbaat dank

jan

De meeste LCD-tv's van enige kwaliteit hebben een resolutie van rond 1368x768 of 1440x nog wat, mijn samsung was heel koppig en gaf geen signaal door als het ook maar iets anders is. Om precies te zijn "niet ondersteund". Je moet gewoon zorgen dat je de videokaart of gewoon de beeldscherminstellingen (configuratiescherm) goed hebt afgesteld, en als het goed is zijn je problemen dan voorbij.

succes

ik heb 1368 * 768 ingesteld op mijn computer en 60 herz bij geevanceerd, dit gaf de gebruiksaanwijzing van mijn tv aan maar hij doet het nog steeds niet:(

@ kjan.

Je bent hier ook bezig over dit onderwerp.
Dus graag niet in meerdere topics bezig zijn met je probleem.

En alweer heb ik last van hetzelfde trillende beeld. Dit keer is het schijnbaar uit het niets gekomen. Ik heb recent helemaal niks met de kabel/plug gedaan. Geprobeerd om de vga kabel opnieuw aan te sluiten, pluggen "omgedraaid", aangedraaid, geen effect.
edit: Hoe groot zal de kans zijn om met een nieuwe videokaart/vga kabel uit de problemen te komen?

Wie helpt mij?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan