trillend beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik was net in word aan het werken toen het me opeens opviel dat mij scherm licht trilt. De windwos vensters tikken een paar keer per seconde zeg maar een tiende milimeter omhoog. Wat kan ik hieraan doen? De kabel zit goed vast.

Uiteraard al Degauss gedaan? Geen boxen e.d naast je pc staan?

Yep, degauss al gedaan. Geen verschil. Er staan boxen op zo'n 40 cm aan weerskanten van mijn monitor (met aan de ene kant een PC ertussen). Ze uitzetten maak geen verschil. Volgens mij zijn ze trouwens magnetisch afgeschermd.

Zet de Herz es iets lager. Heb je bij 60Hz (standaard) ook last van trillend beeld?

Welke versie van Word gebruikje? Het is namelijk een bekend verschijnsel dat in oudere versies het beeld trilt als je met langere teksten werkt en de spellingcontrole aan staat. Probeer anders spelling tijdens typen eens uit te zetten (menu Extra | Opties = tabblad "Spelling en Grammatica")

Geplaatst door Ytos
Welke versie van Word gebruikje? Het is namelijk een bekend verschijnsel dat in oudere versies het beeld trilt als je met langere teksten werkt en de spellingcontrole aan staat.
2k. Maar daar zit het probleem niet. IE flipt al net zo erg.

Mijn vernieuwingsfrequentie stond op 60hz. Bij 70, 72 en 75 hertz gaat ie steeds sneller trillen, bij 80 hertz juist langzamer dan bij 60.

Trillend beeld.

Hoi Meelman,

Aangezien je hier een bekend (en gewaardeerd lid bent) zal ik je niet lastig vallen met open deuren maar wat denk je zelf?

Ik bedoel dit in de meest positieve zin van het woord!

Heb je nog ergens een oude videokaart liggen probeer die dan eens uit.

Heb je probleem nog steeds dan lijkt mij dat het probleem bij de monitor ligt.

Suc6

Misschien ligt er een voedingsstekker van een appraat naast/ dichtbij je (SVGA) stekker van je beeldscherm.

Ik heb dit namelijk een x gehad.

Bedankt Tron, zo zie je maar weer dat open deuren altijd werken:

Ik had al alles geprobeerd: resolutie veranderen, ander beeldscherm, alle kabels aan de kant leggen, de telefoon die naast mijn computer staat weghalen enz...
Ik had geen 2e videokaart bij de hand dus dat kon ik niet testen.

Ik had eerst een geforce 3. Toen heb ik een Radeon 9500 gekocht waar een hele zooi met beeldschermsoftware bij zit. (hydravision) Die heb ik terug naar de fabrikant gestuurd omdat een van de memchips kapot was en toen heb ik er mijn eigen geforce weer in gedaan. Eerst met de standaard microsoft drivers. Hydravision zei dat ie de kaart niet herkende (voor ik de microsoft drivers installeerde) en sloot zichzelf af. Eergisteren heb ik die drivers vervangen door detonator drivers. En nu staat Hydravision weer in mijn taakbalk. Blijkbaar akkedeert mijn kaart niet zo goed met ATi-software...

Iedereen bedankt voor jullie hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan