trillende cd-writer werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

RdR

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2002
Berichten
75
Na het installeren van windows xp professional doet mijn cd-brander het niet meer. Als ik een cd wil branden met Nero krijg ik de mededeling dat er geen cd in de lade zit. Bij het afspelen van een beschreven cd trilt 'ie als een gek. Onder windows xp home werkt alles prima.

Ik heb op internet gezocht naar nieuwe drivers, maar deze heb ik niet kunnen vinden. Het probleem is dat ik niet weet welk merk het precies is. Ik denk Aopen, maar dit weet ik niet zeker. Op de brander zelf staat Justlink cd-writer 24x 10x 40.

In het configuratiescherm staat bij apparaatbeheer geen fabrikant aangegeven, maar er staat bij fabrikant "Standaard cd-rom-stations".

Het programma AIDA32- personal System information geeft ook geen fabrikant, apparaatype en snelheid.

Wie kan mij helpen?
 
Voor branders en CD-spelers heb je geen aparte drivers nodig, die installeert Windows zelf voor je. Als die zo trilt (op zich al geen goed teken), zou dat een mechanisch probleem kunnen zijn. Of het lensje is vuil (schoon te maken met een speciale CD). Verwijder de brander uit apparaatbeheer en start opnieuw op. Als dat niet helpt, kan je de schoonmaak-CD nog proberen.

Justlink is volgens mij niet meer dan een technologie die bij branders wordt ingebouwd, om buffer-underruns te voorkomen.

Groetjes,
Bennie
 
Ik weet niet wat AIDA32- personal System information is, maar Systeeminfo van Windows geeft merk en type van de hardware, ook je cd-writer.
 
Hier nog een trukje om het te zien:

Start Microsoft Word > klik op help > info > systeem info

suc6 speedtouch
 
Als ik even terugdenk, dan is het begonnen met een vuile cd. Ik heb een cd-rom om de lens schoon te maken,maar de lens is zo vies dat hij de schoonmaak cd-rom niet meer af kan spelen. Is er een andere mogelijkheid om de laser schoon te maken?
 
Brander uit de pc halen en open maken,

Voorzichtig met een watte staafje , gedrenkt in puur alcohol [ jenever ] geen brandspiritus.

Als het dan nog niet wil , ff naar de pc boer een lite-on brander kopen :D

En probeer niet te veel te roken bij de pc hier krijg je ook een aanslag van [ eigen ervaring ]

groetjes speedtouch
 
Heb de laser schoongemaakt met alcohol, maar hij werkt nog steeds niet. Ik ga dus maar een nieuwe brander kopen. Ik zag dat je al een brander voor €50 hebt.
 
Heb een nieuwe brander gekocht van Lite-on. Supersnel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan