Trilling computerkast

Status
Niet open voor verdere reacties.

JP_Zandt

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Ik ben bezig om mijn computer stil te krijgen. Door het een en ander aan te passen in de behuizing is het al aardig gelukt. Het enige waar ik mee blijf zitten is het geluid van de computerkast die ontstaat door de trilling.

De computerkast staat op de vloer en doordat de kast trilt, dreunt de hele vloer vrolijk mee met als resultaat dat je beneden in de woonkamer een eentonig zoemend geluid hoort. Ik heb al van alles geprobeert om het trillen tegen te gaan maar het lukt niet.
(computerkast van de vloer halen is geen optie).

Weet iemand een manier om het trillen van de kast tegen te gaan. Bestaat er misschien iets om het trillen te dempen zodat het geluid minder word?

Misschien wat simpel, maar toch . . .
je kan voor bv wasmachines rubber trillingsdempers kopen, die je onder de machine moet zetten. Zijn maar een paar centimeter dik.

Dat is nou een antwoord waar ik iets mee kan. Wist niet eens dat die dingen bestonden... :( .Ga morgen meteen naar de winkel om ze te halen.

Zijn er toevallig ook speciale computerdoppen/matten te koop die je onder de kast kunt doen?

Er zijn ook geluids isolatie platen bij bv. de Gamma (geen piepschuim) daar kan je ook een stuk uitsnijden voor onder je PC (desnoods dubbel).

Je kunt ook kijken waarom hij zo trilt, want een kast zelf trilt niet.

Ik heb een 40GB harde schijf gehad die ontzettend trilde en daardoor heel veel herrie maakte. De kast trilde daardoor ook en dat gaf een rotgeluid. Andere schijf erin en de pc was weer stil.

Dus voel eens als de kast open is of jouw harde schijf ook niet ontzettend staat te trillen. Zo ja, dan is een andere harde schijf misschien een optie.

Inderdaad je kunt beter de oorzaak van het trillen opzoeken, misschien zijn de koelers (FAN) wel vervuild.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan