trim en left om eerste 2 letters te vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter pasan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pasan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Hallo
ik probeer het volgende te bereiken maar helaas ik krijg het niet werkend

In kolom E staat een code, of deze is leeg, vanaf regel 3
Als de code met "ke" begint en in Kolom F is een datum ingevuld die ouder is dan 35 dagen dan in kolom J een rode interior kleur en text "te oud"
Als kolom E niet leeg is en de eerste 2 letters is iets anders dan "ke" en in Kolom F is een datum ouder dan 21 dagen dan in Kolom J interior gele kleur en text "pas op" in de zelfde rij welteverstaan.
Als Kolom E leeg is dan kleur en text ook weg in Kolom J van dezelfde rij
De voorwaarde "ke" wordt soms in kleine letters en soms met hoofdletters ingevuld, ik hoop dat dit niks uitmaakt.

ik heb nog niet eerder met de trim en left functie gewerkt, heb wel voorbeelden gevonden maar niet in combinatie met een datum in een andere kolom en in een derde kolom het gewenste resultaat weergeven.

Iemand tijd om me te helpen hiermee?

Pasan, zou jij al moeten weten nl voorbeeldbestandje ;)

het voorbeeld bestandje

edit: het aantal rijen is nu vanaf regel 3 tot hooguit regel 200
in kolom b wordt het aantal locaties aangegeven dit wordt nagenoeg niet aangepast

Bijlagen

Laatst bewerkt:
=IF(LOWER(LEFT(E3;2))="ke";IF(TODAY()-F3>35;"te oud";"");IF(TODAY()-F3>21;"zoek alternatief";""))

=ALS(KLEINE.LETTER(LINKS(E3;2))="ke";ALS(VANDAAG()-F3>35;"te oud";"");ALS(VANDAAG()-F3>21;"zoek alternatief";""))

Laatst bewerkt:
snb bedankt zo kan het ook en met behulp van voorwaardelijke opmaak de derde voorwaarde werkend gekregen, als E3 leeg is tekstkleur wit en achtergrond wit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan