Tripelboot XP/Vista/7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Ik heb een vraagje over een "tripelboot".
Ik geef typ les en ik schrijf regelmatig een cursus dus ik zou op mijn laptop
Windows XP/Vista/7 willen installeren. (tegelijkertijd)
Zo dat gaan op deze laptop:

Asus A6000
1,6 GHz Processor (Intel Centrino)
1,00 GB Ram geheugen
60GB HDD
64 MB Video

Ik zou bijna geen gegevens opslaan op de harde schijf van de computer maar op een externe harde schijf.
De laptop heeft een tijdje op Windows 7 gewerkt maar sommige spelletjes werkten niet en daarmee heb ik er terug XP van gemaakt.
Als jullie nog tips/advies hebben geeft het gerust.

PS: Zouden jullie die Windows Vista nog mee installeren?

Groetjes Koen

Te weinig geheugen naar mijn mening. Vista "draait zwaarder" dan Windows 7, maar voor beide is 1GB te weinig.

ik weet het niet windows 7 vraagt al 1 gb ram

en je harde schijf is ook niet groot dan zou je hem moeten delen in 3 pattions (of iets wat daar op lijkt)

en windows vista kan al aardig groot worden!!

dus ik denk het niet.

En als ik windows vista zou laten vallen?
Ik heb wel een sterkere processor liggen en misschien zou ik die er ook kunnen in plaatsen want het is van dezelfde reeks.
Zou dat een groot verschil maken? (Processor = 1,73 Ghz)
De laptop heeft een tijdje gewerkt op Win 7 en het enige probleem was dat hij last had van statische elektriciteit
(vermoeden we, want hij had het alleen op een plastic tafeltje)

als je een 60 gb schijf hebt en maar 1 gb ram dan gaat dat erg moeilijk wand je kan volgen mij geen xp en windows 7 op een pattion dus je moet hem splitsen en dan heb je bijvoorbeeld 30gb voor windows 7 en 30 voor xp en dan een paar updates en windows met zijn geheugen dumps en tijdelijke bestanden is je computer na 3 maanden helemaal vol dus ik zou het niet doen :thumb:

Ik dacht dat ik zou splitsen in 20GB (XP) en 40GB (7).
Ik zal het over wegen of ik het ga doen of niet.

ALLEMAAL BEDANKT VOOR DE INFORMATIE

oke ,

maar windows slaat all de fouten op en tijdelijke bestenden, mijn oude pc heeft ook dual boot vista en 7 in vista is niets (op flashplayer etc. na) geinstalleerd maar toch 30 van de 50 gb vol door al die zooi van windows!! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan