Triple channel geheugen in PC met i7-860 processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

nonkelir

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Hoi,

Ik heb zopas een nieuwe PC gekocht en bij het bekijken van de verschillende componenten, merkte ik het volgende op :
in de PC zitten 2 latjes van 2GB intern geheugen van het type OCZ3G1333LV6GK (http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_ddr3_pc3_10666_gold_low_voltage_triple_channel)

Dit is dus triple channel geheugen, dat in de eerste plaats bedoeld is voor de i7 Bloomfield-processoren.
in mijn PC zit echter een i7-860 processor.

Nu is mijn vraag : is het een probleem als er 2 latjes van bovenstaand intern geheugen in mijn PC zitten, terwijl er in mijn PC een processor zit die eerder dual channel geheugen vereist? Indien dat een probleem is, kan er dan ook iemand uitleggen waarom?

2-latjes betekend dual channel. i7 8XX ondersteunt alleen dual en single channel. 3 latjes zorgen er voor dat het langzamer gaat. Bij de core i7 9XX en gulftown kan je wel triple channel gebruiken (bij een i7 8XX draai je in single channel bij 3 latjes). Dus er is geen man over boord.

ok, dus eigenlijk zit er géén verschil op de latjes zelf.
Dus één latje van een dual channel kit is eigenlijk hetzelfde als 1 latje van een triple channel kit (alleen dat je in een triple channel kit 3 latjes hebt en in een dual channel kit slechts 2)

Ik hoopte dat het zoiets zou zijn.
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan