Tritton ax 180, rare interfentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MickZan

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hey jongens,

Ik heb zojuist een Tritton AX 180 aangeschaft en heb na een uur of twee sleutelen maar besloten om jullie hulp te vragen. Het probleem is als volgt:

- Aangesloten geeft hij een zachte hoge piep die af en toe omhoog schiet qua toon. Dit terwijl hij verder geen geluid afspeelt.
- Tijdens het typen op het toetsenbord (usb) geeft hij af en toe een zoemend geluid. De toon van de ruis veranderd eigenlijk bij alles (laden van pagina's in browser bijvoorbeeld/klikken op de muis).
- Als ik de headset op de hardware harder zet dan minimaal, dan word de ruis ook harder, en kan ik mezelf horen praten door de microfoon (dus het mic geluid door de speakers). In het configuratiescherm bij geluid staat 'naar dit apparaat luisteren' niet aangevinkt.
- Als ik iets open dat gebruik maakt van de microfoon (ventrilo of zelfs de 'opnemen' tab in het configuratiescherm) word de ruis drie keer zo hard als daarvoor.

De volgende dingen heb ik geprobeerd:

- Headset aangesloten op iemand ander's laptop, geen ruis.
- Moederbord stofvrij gemaakt. Zitten her en der nog mini laagjes stof, maar er is geen verbetering ten opzichte van ervoor (toen er aanzienlijk meer stof op zat). Zelfde geld voor USB poorten.
- Sound drivers gedeinstalleerd en vervolgens weer opnieuw geïnstalleerd.
- Andere USB poorten gebruikt.

Ook nog belangrijk:

- Hiervoor had ik een goedkopere headset van Trust, nooit problemen gehad. Zelfde geld voor mijn speakers. Deze gaan beide alleen niet via USB, maar gewoon via de jack (?) poorten rechtstreeks naar de geluidskaart. Het ligt dus voor de hand dat er iets mis is met mijn USB poorten.
- Moederbord: M4A87TD/USB3

Het probleem word zelfs iets raarder nu:

Ik had nog een losse geluidskaart liggen die ik in mijn PC heb gepropt. Daarvan heb ik de drivers geinstalleerd en nu is de ruis zo goed als weg in situaties waar ik niks doe. Zodra ik wel wat doe hoor ik letterlijk op de maat van wat ik doe (dus bijvoorbeeld het scrollen van de muis) een piep. Ook als ik een webpagina laad piept hij tot de pagina is geladen en dan stopt hij weer. Op de achtergrond hoor ik nog wel kleine piepjes, maar een stuk minder dan eerst.

Het voornaamste probleem is ook als ik ventrilo of de 'opnemen' tab open heb in het geluid menu, dat er dan een ontzettend hard piep geluid te horen valt door de speakers (een stuk harder dan de piepjes van bijvoorbeeld het scrollen van de muis).

Ook heeft de headset een USB aansluiting en twee jacks. Nu begrijp ik dat de USB aansluiting er alleen is voor stroom? Hoe kan het dan zo zijn dat hij reageert bij handeling van mijn andere USB apparaten (muis/toetsenbord)?

Alvast bedankt voor de hulp.

Staan er speakers in de buurt die ook aanstaan?
Als die afgekoppelt zijn heb je nog dat probleem?

Overigens kunnen best smoorspoelen op het moederbord of in de voeding een dusdanige uitstraling hebben dat ze die storing geven.

Er staan speakers in de buurt, maar die staan momenteel niet aangesloten, niet op de PC althans. Over smoorspoeling heb ik nog nooit gehoord. Is er een manier om te testen dat dat het probleem is?

Het lijkt me trouwens niet aangezien het voornaamste probleem is dat als ik in een programma kom waar de mic word gebruikt, de piep door de speakers ineens 3 keer zo hard word. Ga ik uit het scherm van dat programma dan verdwijnt de piep ook weer gelijk.

Mijn OS is trouwens Windows 7 64bit.

Ging meer over de storing, die piep kan een acoustische terugkoppeling zijn tussen de speakers in de gehoorschelp en de microfoon, met de microfooningang en/of de uitgang op een lager niveau heb je ook die piep?

Sterker nog, met die microfoon niet eens aangesloten in de headset (je kan hem eruit halen) en de roze jack niet ingeplugged doet hij nog steeds hetzelfde.

Maare, heb je en de jacks en de usb gebruikt?

Als ik het zo lees bij de fabrikant is dat ding bedoeld voor een X-Box en een Playstation.

Deels waar. Het is een gaming headset die werkt op de PC, X360 en PS3. Hij zou het dus ook moeten doen op de PC. Ik heb nog een vraag. Ik heb maar besloten om hem in te ruilen morgen voor een niet USB headset (gewone jack aansluiting). Mocht het probleem wel liggen bij die smoorspoelen, zou dat alleen van toepassing zijn op de USB poorten? Ik heb hier nu mijn oude headset aangesloten via groen/roze en geen enkele last van ruis of storing. Kan ik er vanuit gaan dat als ik hem inruil voor bijvoorbeeld de Turtle Beach z11 (met een jack aansluiting), dat ik dan nergens last van heb?

De Tritton ax180 is compatible with Xbox360 and PlayStation 3. (Niet PC)
De piepjes komen van digitaal communicatie over USB.

Kan ik er vanuitgaan dat... Vanuitgaan wel, zekerheid niet. :)

Nah, staat ook PC bij hoor, vraag mij alleen af of de set niet zonder de USB of jack's werkt, lees nergens dat het een aktieve set is.

Over die smoorspoelen moet je maar vergeten, dat was hardop denken.

Hmm er staat toch echt PC/Mac compatibel op de doos. Nou ja goed ik ga hem morgen omruilen en hopelijk is het daarmee opgelost.

Ik had trouwens alles ingeplugged. Dus de USB en de groene/roze plug. Het vreemde is alleen dat als ik de groene/roze plug niet inplug ik hetzelfde geluid heb als dat ik dat wel doe. Snap de functie dan niet echt.

Laatst bewerkt:
Zonder USB word de headset niet door mijn pc herkent. Als ik testen druk in het geluid centrum op mijn geluidskaart (waar de jacks in zitten) dan hoor ik niks. Er is ook geen piepend geluid of wat dan ook.
Zonder de jacks werkt hij hetzelfde als met de jacks. Met alle problemen hier aangegeven dus. Het lijkt alsof het inpluggen van de jacks dus geen effect heeft.

Ok, wel op het notebook maar niet goed op de PC, hopelijk doet de omgeruilde het straks dan wel.
Die front jacks werken wel met andere apparatuur?

Punt was indien ik hier een USB headset aansluit en daarnaast ook een headphone op de frontaansluiting de laatste het alleen doet indien ik die in geluiden en audioapparaten selecteer, die USB wordt door de auto-sence automatisch gepakt maar die werkt niet meer als ik voor de headphone kies, uiteraard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan