Trj/downloader.JH

Status
Niet open voor verdere reacties.

burnproof

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2001
:evil: Heb het virus Trj/downloader,JH volgens mijn panda antivirusprogramma , panda heeft het virus gedetecteerd maar kan het niet verwijderen zegt het pop upje keer op keer .
Dan via > extra > internetopties> bestanden verwijderen maar na enkele seconden komt de pop up van panda weer in beeld met dezelfde boodschap.
Dan ad aware , hierna bitdefender online scan maar ik krijg het virus niet verwijderd .
Dan gaan zoeken (google) en het vinkje weggehaald bij systeemherstel , helpt ook niet .
Dan iets in veilige modus? , maar nadat ik mijn computer met windows XP opnieuw liet opstarten en toets F8 had
ingedrukt had ik uiteindelijk een zwart scherm met een knipperend wit balkje linksboven en niets deed er nog .
Dus de stroom er maar af .
Weet iemand een eenvoudige serieuse oplossing en wat doe ik verkeerd in "de veilige modus"
Ben maar een leek op computergebied maar bij voorbaat dank voor je reactie

Geplaatst door burnproof
Dan iets in veilige modus? , maar nadat ik mijn computer met windows XP opnieuw liet opstarten en toets F8 had
ingedrukt had ik uiteindelijk een zwart scherm met een knipperend wit balkje linksboven en niets deed er nog .

Heb je wel genoeg geduld gehad? Dat knipperende witte balkje linksboven blijft soms een hele poos staan, voordat je eindelijk in veilige modus komt.

Geplaatst door buffy

Heb je wel genoeg geduld gehad? Dat knipperende witte balkje linksboven blijft soms een hele poos staan, voordat je eindelijk in veilige modus komt.

Beste Buffy , wat voor scherm krijg ik te zien indien ik lang genoeg wacht ?
En als ik dan in veilige modus zit welke acties moet ik doen om van dat virus te verwijderen

Je krijgt een menu waarin je verschillende mogelijkheden hebt. Selecteer via de pijltjestoetsen "veilige modus" (zonder verdere toevoegingen) en geef Enter. Vervolgens moet je nog een besturingssysteem kiezen, maar waarschijnlijk heb je er maar één dus dat is gemakkelijk. Eventueel moet je dan nog een gebruiker of de administrator kiezen. Je krijgt dan een min of meer normale Windows-omgeving te zien, zij het dat alles er een beetje raar uitziet (grote icoontjes enzo). Dat is normaal, dus maak je geen zorgen. Start nu gewoon in veilige modus je antivirusprogramma op, laat het scannen en alles verwijderen wat gevonden wordt. Vaak kan een antivirusprogramma in normale modus een virus niet verwijderen, maar in veilige modus wél. Lukt dat echter ook niet, laat het ons dan weten en geef zo veel mogelijk informatie en doe dat zo precies mogelijk. Vooral de exacte naam van het virus en het precieze pad (dus waar het zich bevindt) zijn dan erg belangrijk. Maar laat je antivirusprogramma eerst maar eens in veilige modus zijn werk doen, dan zien we wel weer verder (mocht dat nog nodig zijn).

Starten in veilige modus kan gerust 5 minuten duren.

opgelost

probleem is opgelost , computer weer in kooptoestand
gebracht met cd , ben wel Trj/downloader.JH kwijt maar ben nog wel even bezig om alles weer bij het oude te krijgen.
Heb inderdaad te weinig geduld gehad de eerste keer.
Kreeg vanavond mailtje met de vraag of het probleem was opgelost.
Bij deze dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan