troan downloader ccleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

boedda

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Kasperski anti virus scanner gaf vandaag aan dat er een trojan zat die ik met de hand moest verwijderen.
Ik zie dat deze trojan in CCleaner.uninst.exe zat, welk programma ik net gister had gedownload via www.ccleaner.com.

Ik ben goed beveiligd met anti spyware programmas en windows firewall en Kasperski, en surf veilig.
Hoe komt dan toch deze trojan binnen ?
Is het veilig CCleaner te downloaden via hun site of worden zulke populaire programmas juist uitgekozen voor aanvallen?
iemand een idee daarover?

verwijderd: Trojaans paard Trojan-Downloader.Win32.Zlob.kz Bestand: C:\Program Files\CCleaner\uninst.exe
verwijderd: Trojaans paard Trojan-Downloader.Win32.Zlob.kz Bestand: C:\System Volume Information\_restore{FCFD083E-9D1E-47BE-BB76-51BD750C6C4A}\RP115\A0017836.exe

Laatst bewerkt:
Met Ccleaner is niets mis. Vergeet niet om systeemherstel even uit te zetten, even opnieuw opstarten en vervolgens weer aan zetten.

wat bedoel je met systeem herstel uitzetten ?

waarom moet dat nu Kasperski die trojans verwijderd heeft en alles verder okee is?

mvg,

Arthur,

bedankt voor de link, ik heb echter ge delete die zgn trojan.

Moet ik nu ccleaner opnieuw installeren?

ik heb de nederlandse kasp en wat bedoelen ze met GUI ?
en

Open GUI >> statistics >> restore from backup.

ik kan dat statistics niet vinden, help svp

Hallo boedda,

GUI staat geloof ik voor General User Interface. Dat is gewoon het schermpje dat je krijgt als je dubbelklikt op het icoon in je taakbalk.

In de Engelse versie moet je naar Service/Data Files/Backup. Dus zoiets als Service/Gegevensbestanden/Backup. Klik dan "Files" of "Bestanden" Klik het bestand of de bestanden aan die KAV verdacht vond en druk op restore/herstellen.

Laatst bewerkt:
arthur,
ik heb gedaan wat je adviseerde,
bedankt :thumb:
mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan