TROJ_STRTPAGE.AU/TROJ_MAGICON.b/TROJ_AGENT.AE

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Mijn virusscanner meldt bovengenoemde virussen maar kan ze niet verwijderen. Is er een gemakkelijke manier om hier vanaf te komen?

Scan eens in de veilige modus, misschien lukt het dan wel.

Resultaat na in veilige modus te hebben gescand: er zijn nog 8 virussen actief i.p.v. 12.

Wat kan ik nog meer doen?

Even kijken waar ze staan, vaak staan ze in je tijdelijke bestanden, of in je systeemherstel.
Die tijdelijke bestanden kun je zelf wissen en systeem herstel, mits je natuurlijk winxp hebt, kun je uitschakelen.
Als je pc weer schoon is wel weer inschakelen.

System suite 5.

Is het beter de door jou gemelde online scanner nog eens te laten scannen?

Ik heb zojuist online gescand. Hier kwam niets uit.

Echter met System Suite 5 worden er nog 8 virussen als actief gemeld:

On-Demand Virus Scanner Results:

Run: 25-7-2004 20:00:27

Drives scanned:
C:\
D:\
Categories checked:
Boot Sectors
Executables
Macros

Results:

Found virus
In File: C:\Program Files\Internet Explorer\Q330994.exe
Name: TROJ_STRTPAGE.AU
Requested action: Remove virus.
Results: Failed. Removal attempt failed. File still infected. See recommendation below.

Found virus
In File: C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\CONFLICT.1\Q330994.exe
Results: Failed. Removal attempt failed. File still infected. See recommendation below.

Found virus
In File: C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\CONFLICT.1\x.exe

Found virus
In File: C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\CONFLICT.2\Q330994.exe

Found virus
In File: C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\CONFLICT.2\x.exe

Found virus
In File: C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\CONFLICT.3\x.exe

Found virus
In File: C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\Q330994.exe

Found virus
In File: C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\x.exe

Files not scanned:
C:\hiberfil.sys
C:\pagefile.sys

6642 Executables scanned
161 Macros scanned
3 Files inside archives scanned
2 Files that could not be scanned (files in use, encrypted archives, etc.)
6806 Total files scanned

Wat moet ik nu doen?

Hoi Buffy,

Ik heb gedaan wat je gezegd hebt; het log in de gemelde topic geplaatst en je instructies die ik daar van je kreeg gevolgd. De bovengenoemde virussen blijven echter gewoon zitten! Er is er zelfs weer eentje bijgekomen.

Wat kan ik nu doen?

Geplaatst door deijee
Hoi Buffy,

Ik heb gedaan wat je gezegd hebt; het log in de gemelde topic geplaatst en je instructies die ik daar van je kreeg gevolgd. De bovengenoemde virussen blijven echter gewoon zitten! Er is er zelfs weer eentje bijgekomen.

Wat kan ik nu doen?

Hallo Deijee,

Waarom die exotische virusscanner van jou die resultaten geeft weet ik ook niet; wel weet ik voor 100% zeker dat jouw vandaag om 21:02 uur geplaatste log laat zien dat er géén trojans, virussen en wormen actief zijn op jouw systeem.

Jouw virusscanner vindt blijkbaar nog inactieve restjes in vooral deze mappen:
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\CONFLICT.1
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\CONFLICT.2
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\CONFLICT.3

Delete die drie mappen (CONFLICT1, CONFLICT2 en CONFLICT3) eens, maak daarna ook je prullenbak leeg.
Verwijder de tijdelijke internetbestanden.
Doe schijfopruiming.
Schakel systeemherstel uit en daarna weer in.

Vindt je virusscanner daarna nog steeds hetzelfde, schaf dan een betere aan.

Groetjes,

Buffy

Laatst bewerkt:
Waarom kan ik deze mappen niet vinden in C:/WINDOWS/Downloaded Program files????

Geplaatst door deijee
Waarom kan ik deze mappen niet vinden in C:/WINDOWS/Downloaded Program files????

Ook niet als je in de Verkenner aangeeft dat verborgen bestanden en mappen moeten worden weergegeven?

Geplaatst door deijee
Nee

Jouw antivirusprogramma vindt dus trojans in mappen die helemaal niet op je pc staan. Trek zelf je conclusies.

En nogmaals: ik kan in HijackThis logs precies zien welke processen actief zijn op een pc, en in jouw rond 21.00 vanavond geplaatste log is geen enkel verdacht proces te ontdekken (zelfs geen enkele verdachte registerverwijzing).

Waarschijnlijk is het geen toeval dat SystemSuite niet bepaald gerenommeerd is.

Een kennis heeft het programma System Suite vorige week geïnstalleerd!

Ik begrijp nu dat dat geen goed idee was.

Kun je me adviseren welk antivirusprogramma ik het best kan gebruiken?

Geplaatst door deijee
Kun je me adviseren welk antivirusprogramma ik het best kan gebruiken?

Niet echt. De meningen verschillen nogal. Ik gebruik zelf als virusscanner Norton AntiVirus Professional 2004 en als firewall Sygate Personal Firewall Pro 5.5. Maar Kasperky is ook een uitmuntend antivirusprogramma; Norman, Sophos en Nod32 schijnen het ook wel goed te doen. Van de gratis antivirusprogramma's schijnt Avast niet slecht te zijn. (Sommigen op Helpmij zweren bij de gratis AVG, maar je wilt niet wéten wat voor trojan- en virusellende ik zie in logs van AVG-gebruikers.) Advies geven in dezen is erg moeilijk; elke virusscanner heeft zijn sterke en zwakke punten en het hangt va de gerbuiker af wat hij/zij prettig vindt werken. Maar als je kiest voor één van de gerenommeerde merken (Norton, McAfee, Kaspersky), dan heb je zeker geen sléchte virusscanner (ook al laat élke virusscanner weleens een steekje vallen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan