Trojaans Paard (HELP!!)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tolax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tolax

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Mijn abonnement op Norton is verlopen maar hij is wel begonnen met scannen. Nou staat er 4 keer Trojan.Wimad !! Niveau is hoog. Het probleem is dus nu dat ik met de gratis versie van Norton deze Trojaanse paarden niet kan verwijderen!!

HELP !!

Trouwens voor als je nieuwe viruscanner zoekt, is Nod32 een hele goede, houd tevens ook trojans tegen enzo:P en is superlicht voor je pc!
Antivirus 1 jaar nod32 = 36 euro

mvg

Ik heb gescand met AVG maar die geeft alleen waarschuwingen (cookies e.d.). Die waarschuwingen (cookies e.d.) kan ik trouwens ook niet verwijderen.

Wat nu?

IE7 krijg ik trouwens niet meer gestart, alleen in de modus zonder invoegtoepassingen.

wat nu het allerbeste is, is om een hijack te maken. Dan komt het waarschijnlijk allemaal weer goed!

Hijack:

Stukje informatie gekopieerd van www.hijackthis.nl :

Download Trend Micro Hijack This™ (http://download.bleepingcomputer.com/hijackthis/HJTInstall.exe)
Dubbelklik op Hijackthis-setup
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst

Dubbelklik op het Icoontje van Hijackthis
Klik op "Do a systemscan and save a logfile"
Er opent een Kladblok venster, houd gelijkt tijdig de CTRL en A toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd.
Houd gelijkt tijdig de CTRL en C toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Log in op het forum en klik hier Forum op "nieuw onderwerp"
Voorzie dat van een Titel en een omschrijving van je probleem, vertel ook wat je al wel heb gedaan en wat je niet kon doen.
Plak nu het HJT logje in je bericht door met de rechtermuisknop te klikken en kies voor plakken.
Klik vervolgens op OK

Site forum: http://www.hijackthis.nl/forum/viewforum.php?f=4
Nog 1 site waar je je log kan plaatsen: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/index.php

Eerst ff snel registreren op de forums (gratis)
mvg (experst kijken je log na)

mvg

Laat ook ff de link zien waar je hebt geplaatst

Ik heb nu gescand met MBAM en die gaf een Trojaans paard en die heb ik verwijderd. Toen heb ik nog een keer gescand met AVG en die gaf ook weer een Trojaans paard maar ik krijg die niet verwijderd. Norton gaf 4 Trojaanse paarden weer dus nog minstens 2 te gaan.

Andere optie

Beste gebruiker, Ik kan je het volgende aanraden omdat ik er ook last van had :confused: dit pr heeft het netjes verwijderd. :thumb: Het is allemaal wel leuk en aardig die gratis scanners virus pr. op het net. Maar ik had achteraf wel vele verschillende Trojaan en virussen op mijn pc zitten.. :mad: Terwijl al deze pr zoals avg, spy docter, hitman pro niks hadden gevonden :eek:, bitdefender wel maar deze kon hem niet verwijderen. Ik was ergens achtergekomen dat er via een zone map/ softomate een map zat met vele honderden sites van erge foute/sex/free down sites. Deze worden gedeeld met andere pc waarmee jouw ip adres wordt gedeeld met de rest van deze wereld. Ik vond het altijd vreemd, als mijn pc uit stond, dat er via een buitenlijn contact gezocht werd met mijn pc... Mijn fax kreeg altijd een melding maar kon daar niks mee, gelukkig achterafl. Om het verhaal verder niet te lang maken ga naar http://www.kaspersky.com/

:thumb::thumb::thumb:

Laat het mij even weten en gooi voor dat je begint al het andere er wel eerst van af en/of uitschakelen. :thumb:

en wat is bij kaspersky dan? de online scan verwijderd geen infecties

Laatst bewerkt:
proeftijd

Beste Tomtom1,

Via deze site kan je voor 30 dagen dit pr. uitproberen :confused: en in die tussentijd verwijderd hij alles!! Klik hier
Niet goed dan haal je het er weer af maar bij mij is bv deze virus/trojaan weg.:confused: Daarbij kwam ook nog eens vele andere rotzooi naar boven. Dit terwijl al die andere pr. vermelde dat alles schoon was, dus niet :mad:
succes en laat het me weten zo wel :thumb: als :evil:

:shocked:Ps. het is even wennen in het begin omdat hij alles maar ook alle handelingen ziet als een bedreiging die moet je handmatig vrijgeven of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan