Trojaans Paard of toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwinvh

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Heey allemaal.
Ik dacht laat ik me virus scan is lekker me computer scannen.
Enjah hits bestanden dat positieve virussen zijn, bestanden die die niet kan scanen en ja 2 Trojaanse paarden. Alleen me virusscan kon deze bestanden niet verwijderen dus is dit nou virus? Het staat op me c schijf en die is overnieuw geïnstalleerd en ik heb eigenlijk niks meer van internet gehaald de laatste tijd.

Ps me virusscan was al 3 uur bezig en nog niet klaar? Zou dit kunnen kloppen of is dit erg traag? Hij stond wel op me screensaver!

Pleas help me :D

Heey edwinvh

Zoals je het post ,nee een trojan horse is geen virus een trojan horse is een trojan horse.
Een trojan horse is in vergelijk met een virus een heel stuk ontschuldiger ,al zou er 30000 trojans op je pc hebben met een keer formateren ben je ze allemaal kwijt.
Het probleem wat er nog wel is zit in de software die je na een format gaat installeren wat zonder dat je het in de gaten heb geinfecteerd blijkt te zijn.
Als een AV iets niet zomaar gelijk kan verwijderen dat komt dat vaak doordat de bestanden in gebruik zijn ,net zoals jij bijvoorbeeld ook geen muziek bestand zoals een mp3 kan verwijderen op het zelfde moment als je hem in je player aan het afspelen bent.

Ach ja 2 Trojaanse paarden om je een idee te geven hoeveel soorten en varianten er zijn ,ik heb nog ergens een iets van 15 jaar oude trojan generator liggen die maakt van 1 source code 800 varianten per minut.
Als iemand iets over de 2 Trojaanse paarden op je pc kan zeggen moet hij/zij toch iets weten daar over.

p.s: Weet je wat zo leuk is van een screen saver ,als iemand via een trojan je pc aan het overnemen is zie jij helemaal niks gebeuren op je buroblad en je pc want jij staat naar een screen saver te kijken.
Gebruik de power down optie voor je monitor op het moment als iemand anders b.v je muis bediend start de monitor op.

Was it helpful to you.

Internet er even af scannen met MBAM en SAS(superantispyware) zoals hierboven al gemeld was. Tja een scan kan ook 10 uur duren ligt er aan hoe groot je HDD gevult is en hoe snel je pc is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan