Trojaans paard SHeur4.ESE

• Onderwerp starter Onderwerp starter pato
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Software van Vodafone

Bedankt voor de gouden tip.
Rest nog de vraag of ik de Vodafone software, staat in map C:\Vodafone\VMCLite\, ook zonder problemen kan weggooien.
Ik heb die software namelijk niet meer nodig.
Zou ik die map ook kunnen weggooien, zonder dat iets anders dan niet meer (goed) werkt?

Laatst bewerkt:
Ik denk het wel, die map is wss eenmalig aangemaakt om de software/drivers te installeren. Als ik het goed begrijp staat die map niet onder program files.
Heb je de inhoud v.d. mappen al bekeken? Als er verder geen dll-bestanden in staan o.i.d. kan de map gewoon weg. Kijk ff of er geen uninstall-bestand in staat, zo nee kan de map weg.

Map weggooien

Sorry, ik maakte een foutje, de map heet C:\Program Files\Vodafone\VMCLite\.
Er staan geen dll-bestanden in, ook niet een uninstall-bestand.
Allerlei extensies, b.v. cat, inf, sys, ocx, manifest, chm en exe.
De namen van de exe-bestanden zijn: ConfigureModem.exe, DongleEnumerator.exe, DriverInstaller.exe, PhoneConnectorVMC.exe, StartVMCLite.exe, VMC.exe, VodafoneVMCLiteLauncher.exe.
In de submap Drivers staat een bestand installedDrivers.txt met 2 regels:
New install,C:\WINDOWS\INF\oem18.inf,C:\Program Files\Vodafone\VMCLite\drivers\Novatel MC950D\nwusbmdm.inf
New install,C:\WINDOWS\INF\oem19.inf,C:\Program Files\Vodafone\VMCLite\drivers\Novatel MC950D\nwusbser.inf

Je denkt nog steeds dat de map weg kan?

Laatst bewerkt:
Nee en ja, vraagje heb je in het verleden zo'n dongle, modem, kaartmodule o.i.d geïnstalleerd e/o gebruikt? En je maakt er nu geen gebruik meer van? Het zijn in feite eenmalige installatiebestanden die drivers voor de betreffende apparaten installeert. Ik neem aan dat je er ook een cd van hebt. Dus ik zou zeggen dat ze weg kunnen.

Hartelijk dank!

Inderdaad, die software is erop gekomen toen ik enige dagen met een geleend USB-apparaatje gewerkt heb.
Daarmee kreeg ik in een buitenland toegang tot internet, dat is jaren geleden.
Ik heb inmiddels map Vodafone een andere naam gegeven en de computer herstart.
Zo te zien blijft alles werken, geen problemen.
Volgende stap is die map echt weggooien.
Hartelijk dank voor het meedenken en voor alle tips!

Graag gedaan en succes verder. :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan