Trojaans paard, verzoek om dringende hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragonfly1988

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2010
Beste mensen op dit forum,

Mijn AVG virusscanner heeft vanmiddag een Trojaans paard op mijn computer gevonden genaamd 'Trojaans paard PSW Generic 8 AHS'. Er verschenen allemaal vunzige inconen op mijn bureaublad. Ik kreeg meldingen dat ik gevaarlijke virussen op m'n computer zou hebben en opeen stond er een nieuwe virus scanner op m'n pc, onder de naam ' Defence Centre'. Deze heb ik niet zelf geïnstalleerd.

Naar mijn idee verwijdert AVG het probleem niet en ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik heb die pc nodig i.v.m. een deadline voor mijn opleiding.

Alvast bij voorbaat heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,
Marjolein

Welkom op Helpmij! :thumb:

Begin eens met het downloaden en installeren van Malwarebytes...
Hier te downloaden:http://www.malwarebytes.org/ (neem de FREE versie)

Update Malwarebytes en scan het systeem...

Zoals boven vermeld; MalwareBytes, aangevuld met SuperAntiSpyware.

Als je pc te sloom is door het virus om iets mee te doen:
ga dan na het opstarten naar start> uitvoeren> typ in: msconfig > onder het tabblad opstarten moet je dan bij die nieuwe virusscanner het vinkje weghalen. Dan start hij niet meer op bij het opstarten.

Die nieuwe virusscanner is een onderdeel van het trajan horse, maar malware bytes lost het wel op

Dank jullie wel voor jullie tips. Ik heb momenteel het programma geïnstalleerd, echter wanneer de scan klaar is moet je op 'Ok' klikken om de resultaten te bekijken, maar dan sluit het programma zich af.

Zojuist heb ik het antivirusprogramma uit de opstartprogramma's gehaald, misschien dat het scannen hierdoor beter gaat...

Ik heb het in de veilige modus geprobeerd en toen werkte het programma malwarebytes wel. Het heeft alles verwijdert. Echter wanneer de computer weer opnieuw is opgestart verschijnt 'Defence Center' weer op m'n scherm.De vunzige iconen zijn wel van m'n bureaublad weg. Ook de wolkjes met waarschuwingen zie ik momenteel niet meer.

Vanochtend heb ik SuperAntiSpyware gedraaid, maar echter crashte de computer bij het opnieuw opstarten. Mijn broertje en zijn vriend hebben de pc leeggehaald en opnieuw Windows erop gezet.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp. Harstikke fijn dat jullie zo snel reageerden. Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan