trojaanse paarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkmind187

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Berichten
1
hoi,
ik heb sinds een paar dagen last van "trojaanse paarden". ik veronderstel dat deze van een exe.bestandje voortkomen...
er zitten een twintigtal gelijkaardige van onderstaande virusbestanden in de map C:\QUARANTINE. voorbeeld...

DB4BC806d01.Vir
count.jar-773f9a7c-525dcc5c.zip.Vir

deze virusbestanden worden door macafee niet verwijderd maar verplaatst naar de QUARANTAINE map. daaruit krijg ik ze echter niet verwijderd.

macafee verteld mij dat de virussen zich bevinden in de map : C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local settings\Application\Data\Mozilla\Firefox\Profiles\t0p5cnck.default\Cache\1193519Dd011193519DD01

ik geraak echter niet in die map....
kan iemand me vertellen hoe ik van deze ondingen af geraak?

ik laat regelmatig ad-aware en ewido draaien. ik heb ook wel eens gehoord van ccleaner maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

wat moet ik me eigenlijk voorstellen van zo een QAURANTAINE-map? welke functie heeft die exact

met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
die map dien voor onschadelijk maken dus infeiten heb je geen geinfecteerde bestanden,
op de pc zelf staan.
je kan deze bestanden wel gewoon wissen zonder probleem.
 
De Quarantine is eigenlijk een soort van '' gevangenis ''.
Die gevangenis kan je gewoon legen als je wilt inderdaad, hij is er voor gemaakt, voor als je problemen zou krijgen na het verwijderen van infecties, dat je die kan terugzetten.

Quarantine-mappen kan je handmatig legen, gewoon via de verkenner of binnen het programma zelf legen.

Hier vind je uitleg over CCleaner, een schoonmaakprogramma.
Zelf vind ik CCleaner een goed programma, en makkelijk te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan