trojan Apochki, windows explorer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansbusker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2010
Berichten
2
Ik kreeg een melding dat ik een trojan horse had: Apochki.k en heb deze laten verwijderen door de wondows verkenner. Toen opnieuw opgestart maar dan wil windows explorer niet meer opsarten. Ik kan me nog wel aanmelden maar dan krijg ik zwart beeld. Als ik vervolgens op CTRL + ALT + DEL druk kan ik taakbeheer starten en handmatig explorer opstarten. Vervolgesn geeft de defender weer een melding dat er een trojan horse is: Apochki. Dan weer laten verwijderen en dan moet hij weer opnieuw opstarten....vervolgens hetzelfde probleem....

Heb al geprobeerd:
microsoft security essentilas
windows defender
nod32
superantispyware


Wie kan me helpen?!
 
Probeer WinPatrol te installeren, dan kun je namelijk bepaalde opstart programma's, die niet vermeld worden in je normale opstart map, wijzigen, uitzetten, of verwijderen. Daar staat waarschijnlijk die trojan bij. PS. Laat Winpatrol er maar gewoon op staan, heeft bij mij al meerdere keren mijn PC gered, en is maar 5 MB is ofzo. Echt super progje.
Avira Personal is een hele goede antivirus. Probeer die eens, en doe een full system scan.
 
Hoi

Ik heb winpatrol geinstalleerd en explorer aangevinkt in het opstartgedeelte. Nu start ik de comp opnieuw op en moet ik alsnog explorer handmatig opstarten. Zodra ik dan explorer handmatig opstrat starten ook meteen al mijn andere programma's automatishc op.

Verder zie ik de trojan horse er niet tussen staan.

Avira personal herkent de trojan horse niet. microsoft security essentials wel en hij geeft ook aan dat ie hem verwijder maar als ik de comp opnieuw opstart geeft ie weer precies dezelfde melding. volgens wordt ie dus niet goed verwijderd.

Toevallig een ander idee?
alvast bedankt!
 
Probeer Malwarebytes eens, die pakt de meeste er wel uit. Als je het virus gevonden hebt, kijk dan ook waar het staat.
Dus bijv. C:\Windows\system32\
Als hij daar staat, browse er eens naar toe, en probeer het virus handmatig te verwijderen.
Er is iets dat explorer.exe blokkeerd om op te starten.
Het zit waarschijnlijk ook in het register. Doe eens een register scan, misschien vind hij wel een paar fouten. Een goede regscanner zit bij het Tune Up Utilities pakket, 2010. De trial laat niet te veel troep achter en kan je 30 dagen gebruiken. Of anders download je hem via een warez website, die ik niet ga opnoemen.
 
PS. Ongeloofelijk een minuut voor ik hem geplaats heb heeft MR. Music hem al geplaats. Volg zijn stappenplan. Zou wel moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan