Trojan.Digits / Download.Trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

chielsen

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2003
Ik was op een warez site, en norton gaf steeds meldingen van een virus dat was gevonden en dat ook direct werd verwijderd.
Maar ik zit nu toch met een probleem.

Ik was allang weer weg van die site, en toen ik een .txt bestandje wilde openen kreeg ik weer die melding.
Het ging over het bestand C:\Documents and Settings\<user name>\Application Data\Microsoft\Office\Excel10.dll

Dat is wel vreemd wat ik was al niet meer op inet (modem). En steeds als ik een txt bestand wil openen krijg ik die melding. Ik heb norton mijn hele pc laten scannen maar vond niks. Ik heb ook op de site van Norton gekeken en geen van de dingen die dat virus doet is op mijn pc gebeurd. Alleen toen ik later de pc herstartte wilde hij windows niet opstarten.

Ik heb toen in safe mode msn en nog wat programmaatjes uitgezet, en nu kan ik er wel weer normaal inkomen. Ik ben er ook achter gekomen dat als ik een txt bestandje open "Microsoft (R) Mediaload" wordt gestart. Dat heb ik nu weer teruggezet.

Maar ik zit dus ergens nog steeds met dat virus lijkt me. Wat is die Mediaload?

Mediaload is volgens mij spyware. Lees het begin van dit topic eens en voer het uit: Helpmij tegen spyware offensief Mocht na gebruik van AdAware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens verder. Ook goed voor/tegen trojanen.

SPybot kan niks vinden, ook zie ik niks vreemds in de startup lijst. Ik heb ook op mijn computer gezocht op mediaload en ook nisk gevonden.

Ik zal hijack nog eens ff draaien.

Scan je systeem eens in de veilige modus.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.digits.html

Overigens zou HijackThis ( zoals al gezegd is) ook uitkomst kunnen brengen en de log hiervan kun je ook plaatsen op de o.a. het forum van Breekpunt.nl waar de log-experts het even kunnen bekijken.

En...het moge nu duidelijk zijn, dat het je begeven in de achterbuurten van het internet erg gevaarlijk kan zijn.

Geplaatst door mca
Scan je systeem eens in de veilige modus.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.digits.html

Overigens zou HijackThis ( zoals al gezegd is) ook uitkomst kunnen brengen en de log hiervan kun je ook plaatsen op de o.a. het forum van Breekpunt.nl waar de log-experts het even kunnen bekijken.

En...het moge nu duidelijk zijn, dat het je begeven in de achterbuurten van het internet erg gevaarlijk kan zijn.

Niks ten nadele van Breekpunt hoor maar Helpmij is echt voldoende: Helpmij tegen spyware offensief

Mocht na gebruik van AdAware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens verder. Ook goed voor/tegen trojanen.

Ik meende hier te lezen, dat jij het advies gaf <b>ook</b> een HijackThis log te plaatsen bij Ad-aware en Spybot.... ? dus van mijn kant gaf ik er gewoon nog een optie bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan