Trojan.Downloader.Small.Gen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kellox

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2004
Hallo, telkens als ik met bitdefender scan staat de volgende erbij:
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\UGO20.exe suspect: Trojan Downloader Small Gen.

Deze kan hij volgens mij niet weghalen. Wat moet ik nu doen om het weg te krijgen?
Vast bedankt!

In veilige modus opstarten ( F8 indrukken tijdens opstarten) en in C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\UGO20.exe suspect: Trojan Downloader Small Gen.
het bestand verwijderen en daarna onderstaande opvolgen.

In order to delete the files located in System Restore's folder you should disable System Restore.

To disable System Restore follow the indications from:

--- for Windows XP:

1. Right click the My Computer icon on the Desktop and click on Properties;
2. Click on the System Restore tab;
3. Select each drive and:
a) click Settings;
b) Move the ruler to miniminum;
c) Press OK and confirm the eventual confirmation;
4. Put a check mark next to 'Turn off System Restore on All Drives';
5. Click the 'OK' button;
6. You will be prompted to restart the computer. Click Yes.
When System Restore is disabled the content of the folder is deleted, the infected files included.

Hierna kun je system Restore weer inschakelen.

Laatst bewerkt:
Krijg het níet weg! Kan het bestand niet vinden.

Ik heb in de veilige modus geprobeerd het bestand te verwijderen maar het is onvindbaar. Heb bij mapopties verborgen bestanden laten weergeven maar toch staat er geen UGO20.exe tussen de Downloaded Program Files. Wel in de suspicious folder van de activescan maar dat is logisch. Ben bang dat ik het bestand ooit eens heb verwijderd (niet goed dus) waardoor ik hem nu niet meer kan vinden.

Wat nu?

Ik heb Webroot spy sweeper aanstaan. Soms scan ik ook met adaware of spybot.

Maar ik snap nog steeds niet goed hoe ik nu dat evt. virus kan verwijderen, het bestand zelf is namelijk onvindbaar.

Heb de link wel bekeken maar begrijp er eerlijk gezegd niet zo veel van. Snap niet goed wat ik nou wél en wat niet moet doen.

Adaware SE heb ik geinstalleerd, maar die geeft verder geen noemenswaardige punten aan. Hijack log plaatsen lukt op de een of andere manier niet. Terwijl dit eerder wel lukte.

Hij zegt dat het bestand een ongeldigeextensie heeft terwijl ik toch zeker een textbestandje als bijlage had???

Nog bedankt voor de hulp tot zover!

Dat log moet je gewoon in je bericht plakken en niet als bijlage meesturen.

Het logje is inmiddels gelukt. Daar kwam ook verder niet veel bijzonders uit. Het bestand UGO20.exe blijft onvindbaar en ik snap ook niet waarom bitdefender het steeds aangeeft....

Zal ik t maar zo laten of is er nog iets anders aan te doen?

Groetjes en bedankt voor de hulp.
Kelly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan