Trojan-Downloader.Zlob.GEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk1944

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Als ik mijn Spy Sweeper opnieuw wil instaleren krijg ik van Spyware Doctor
een mededeling dat ze een Trojan-Downloader,Zlob.Gen hebben geblokkeerd
tegelijk is het icoon van Spy Sweeper weg dus kan ik deze niet openen.

Nu kreeg ik van Spy Sweeper het antwoord dat het om een valse melding van Spyware
Doctor gaat.

Nu is mijn vraag voor hoever zou dit waar kunnen zijn?
En wat zou ik nu het beste kunnen doen?

Ik wil u eigenlijk aanraden om Spyware Doctor te verwijderen om conflicten te voorkomen.
Dit programma geeft ook infecties aan die er helemaal niet zijn: 'false-positive's'

Zelf ben ik vooral voorstander van Mbam (zoals vele op helpmij), goede scanner en vind eigenlijk altijd alleen positieve infecties, het programma is gewoon gratis

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Ook zijn vele op dit forum tevreden over de gratis variant van superantispyware

http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html

Ik zou persoonlijk dus Spyware Doctor verwijderen, en deze twee programma's installeren. (Let wel op, het zijn geen real time scanners zoals nod32 of kaspersky of avg. Dus ze scannen alleen en verwijderen de infecties, en niet als je iets download en er zit een virus in dat het programma gelijk aangaat en het verwijderd.)

Zelf ben ik vooral voorstander van Mbam (zoals vele op helpmij), goede scanner en vind eigenlijk altijd alleen positieve infecties, het programma is gewoon gratis

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Ook zijn vele op dit forum tevreden over de gratis variant van superantispyware

http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html

Ik zou persoonlijk dus Spyware Doctor verwijderen, en deze twee programma's installeren. (Let wel op, het zijn geen real time scanners zoals nod32 of kaspersky of avg. Dus ze scannen alleen en verwijderen de infecties, en niet als je iets download en er zit een virus in dat het programma gelijk aangaat en het verwijderd.)

Is het laatste ook in de Nederlandse taal?
En ja op mijn computer staat ook Northon 360 en die scand toch ook?

Yep norton is dus een real time scanner:) dus die scant.
Mbam is nederlandse taal en superantispyware engels, maar gewoon duidelijk en niet zo moeilijk, dus als je een beetje engels kan snap je het al.

Yep norton is dus een real time scanner:) dus die scant.
Mbam is nederlandse taal en superantispyware engels, maar gewoon duidelijk en niet zo moeilijk, dus als je een beetje engels kan snap je het al.

Heel hartelijk dank voor de antwoorden.
Heb het eerste programma al geinstaleerd en laten scannen
Tja jammer dan van Spy Sweeper vond het toch wel een lastig programma met zijn schilden enz (had op allebij een abb. nl en van Doctor had ik het net laten verlengen)

Met groet,
Dirk

Ps ben niet zo technisch nl. en op mijn leeftijd 64 is het toch wel lastiger!

Van de dingen moet je leren:), tegenwoordig zijn er al een aantal goede gratis programma's zoals mbam en superantispyware. Dus met northon en mbam en superantispyware ben je weer een stuk veiliger. Zelf doe ik altijd om de 3 weken een scan met beide, om te kijken of ik geinfecteerd ben of iets dergelijks.
Als je verder ooit problemen krijgt met zulke dingen kan je hier ook je vraag stellen (op helpmij natuurlijk ook) maar als je bijvoorbeeld geinfecteerd bent, www.nucia.nl (altijd handig om bij je favorieten te hebben:))

Van de dingen moet je leren:), tegenwoordig zijn er al een aantal goede gratis programma's zoals mbam en superantispyware. Dus met northon en mbam en superantispyware ben je weer een stuk veiliger. Zelf doe ik altijd om de 3 weken een scan met beide, om te kijken of ik geinfecteerd ben of iets dergelijks.
Als je verder ooit problemen krijgt met zulke dingen kan je hier ook je vraag stellen (op helpmij natuurlijk ook) maar als je bijvoorbeeld geinfecteerd bent, www.nucia.nl (altijd handig om bij je favorieten te hebben:))

Nogmaals bedankt,
Heb de laatste ook geinstaleerd en laten scanen maar mijn Engels is niet zo
en er waren 40 cocies geinf.
Nu nog even deze vraag wat moet ik kiezen Restore of Remove?
En wat betekend dat?
Groetjes en een goed weekeinde toegewenst,
Dirk

Je kan gewoon remove doen, cookies zijn namelijk nooit echt gevaarlijk en staan volgens mij wel op iedere computer:)

Owhja nog iets, je kan het best nog even ccleaner laten lopen, dit om de tijdelijke internetbestanden te verwijderen en de cookies. Dit programma kan je bijvoorbeeld ook even om de drie weken laten lopen. (Dit is trouwens geen virusscanner of iets van malware scanner, alleen iets dat je tijdelijke bestanden en cookies wist, dus dat kan nooit kwaad.

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Installeer het programma
Start het op
Klik op Analyseren
Als die klaar is klik je op Opschonen.

Je kan gewoon remove doen, cookies zijn namelijk nooit echt gevaarlijk en staan volgens mij wel op iedere computer:)

Owhja nog iets, je kan het best nog even ccleaner laten lopen, dit om de tijdelijke internetbestanden te verwijderen en de cookies. Dit programma kan je bijvoorbeeld ook even om de drie weken laten lopen. (Dit is trouwens geen virusscanner of iets van malware scanner, alleen iets dat je tijdelijke bestanden en cookies wist, dus dat kan nooit kwaad.

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Installeer het programma
Start het op
Klik op Analyseren
Als die klaar is klik je op Opschonen.

Nogmaals dank,
Deze ccleaner had ik al een keer gekregen van iemand van onze computerclub
(hulp op afstand) in het Nederlands gelukkig en hij had het voor mij ingesteld.
Groetjes,
Dirk

Als ik mijn Spy Sweeper opnieuw wil instaleren krijg ik van Spyware Doctor
een mededeling dat ze een Trojan-Downloader,Zlob.Gen hebben geblokkeerd
tegelijk is het icoon van Spy Sweeper weg dus kan ik deze niet openen.

Nu kreeg ik van Spy Sweeper het antwoord dat het om een valse melding van Spyware
Doctor gaat.

Nu is mijn vraag voor hoever zou dit waar kunnen zijn?
En wat zou ik nu het beste kunnen doen?

Ik wil u eigenlijk aanraden om Spyware Doctor te verwijderen om conflicten te voorkomen.
Dit programma geeft ook infecties aan die er helemaal niet zijn: 'false-positive's'

Nu bleek het om een verouderde Databaseversie bij Spyware Docter te gaan.
Had wel de nieuwste Produktversie (tja voor mij onbegrijpelijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan