trojan dropper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarschijnlijkj ben je deze stap vergeten:

Bent u klaar met het werken in de veilige modus, doorloop dan nogmaals bovenstaande stappen om het vinkje bij '/safe boot' weer weg te halen.

Sorry, volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd door een onduidelijke uitleg van mij,
Ik bedoel eigenlijk het volgende:
Toen ik wou gaan scannen in de veilige modus heb ik F8 ingedrukt.
Ik kreeg toen mijn opstartscherm met pictogrammen, alleen was mijn opstartscherm helemaal zwart.
Ik heb toen via mijn taakbalk onderin de kaspersky 6.0 virusscan laten lopen.
Deze vond geen infecties.
Nadat de scan was afgerond heb ik de computer opnieuw gestart, alles was toen weer goed.

Het klopt dus wel dat ik in de veilige modus mijn eigen virusscan gewoon moet laten lopen en dat de achtergrond zwart is,maar de pictogrammen er wel zijn?
Als dat namelijk de bedoeling is heb ik het goed gedaan,en zit er denk ik geen virus meer op.

groeten heleen1983

Ja, ik snap het nu. Dat was de Veilige Modus en toen heb je de scan gedaan. Dat was goed.

In de Veilige Modus heb je inderdaad een zwarte achtergrond met pictogrammen.

Klopt allemaal!:thumb:

Ja, ik snap het nu. Dat was de Veilige Modus en toen heb je de scan gedaan. Dat was goed.

In de Veilige Modus heb je inderdaad een zwarte achtergrond met pictogrammen.

Klopt allemaal!:thumb:

Ok. dan is het duidelijk. Dan is mijn virus denk ik weg.In de scan bij veilige modus is niets gevonden.
Ik las wel op internet dat trojan droppers vaak niet herkend worden maar ik heb er nog geen last van gehad dus ik denk dat alles goed is nu.

groetjes heleen1983

Mooi, hopen dat het goed blijft.:thumb:

Mocht er weer iets terugkomen, maak dan een nieuw topic aan, dat is wat overzichtelijker.

eeeeyyyyyy

ik had gisteren ook een trojan dropper op myn pc maar hy is er weer vanaf dat kan als volgd:

1. ik had hem gedownload op me bureaublad en daar had ik hem gewoon verwijderd naar de prullenbak en toen prullenbak legen en dan is die als het goed is weg (by my wel:D )
2. ik heb ook norton antivirus die had hem ook gevonden en zo kan je hem ook verwijderen door die een volledie scan te doen.
3. zoals er al gezegd is je pc in 'safe' mode op te starte maar daar dat vind ik lastiger en dus misschien heb je wat aan deze stappen ;) !!

succes ermee!! ;)

doeiiii Rickieboy

hallo
ik was vandaag google toolbar aan het instalren toen ik een melding kreeg van kaspersky 6.0.
Omdat ik nogal schrok kon ik niet helemaal lezen wat er stond, maar dit stond er wel:
""heeft dezelfde eingenschappen als een trojan dropper".
Ik heb de virusscan laten lopen, hier kwam niets uit.
Ik heb via configuratiescherm de google toolbar verwijderd
Ik heb systeem herstel gedaan naar vanmiddag 12 uur

Ik ben nog steeds heel erg bang dat het virus in mijn computer zit omdat ik overal lees dat trojan droppers niet herkend worden door virusscans.
Ik heb veder weinig verstand van computers.

Wat moet ik nu doen,
Ik zou graag willen weten of een trojan dropper gevaarlijk is en wat deze doet.

met vriendelijke groet.
heleen1983

eeeeyyy wat bedoel je precies met die vraag?:confused: :o
Dat de datum van deze topic(Vraag) van Januari dit jaar is en dat de vraagsteller vast niet meer met het probleem bezig is. Het heeft dus geen zin om na zo'n tijd nog een reactie te plaatsen, waardoor de topic weer boven in de lijst komt.

Ik sluit deze topic daarom maar. Mocht de oorspronkelijke vraagsteller deze wel weer open hebben, dan kan die mij een mail met de link sturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan