trojan horse BackDoor.Ircbot.KAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevennevets

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2001
Mijn laptop blijft de laatste tijd steeds hangen na klikken met de muis. De programma's werken nog maar je kan n iets meer uitklikken. Enkel heropstarten via de aan-uitknop helpt.
Ik werk met een Fujitsu Siemens Amilo Xi 2528 met Vista als besturing.
Nu kreeg ik van mijn AVG anti-virus de melding dat ik een "trojan horse BackDoor.Ircbot.KAM" heb. Nu zou ik willen weten hoe ik die kan verwijderen? Ik vind er geen info over.
Dank bij voorbaat.

Mijn laptop blijft de laatste tijd steeds hangen na klikken met de muis. De programma's werken nog maar je kan n iets meer uitklikken. Enkel heropstarten via de aan-uitknop helpt.
Ik werk met een Fujitsu Siemens Amilo Xi 2528 met Vista als besturing.
Nu kreeg ik van mijn AVG anti-virus de melding dat ik een "trojan horse BackDoor.Ircbot.KAM" heb. Nu zou ik willen weten hoe ik die kan verwijderen? Ik vind er geen info over.
Dank bij voorbaat.

De backdoor kan je niet verwijderen de ircbot virus weet
ik niet zeker waarom omdat de backdoor blijft terug komen hoe kom je aan die virussen

De backdoor kan je niet verwijderen de ircbot virus weet
ik niet zeker waarom omdat de backdoor blijft terug komen hoe kom je aan die virussen

Alvast bedankt voor de reactie's.

Het virus zat verstopt in frontpage. Omdat ik frontpage toch niet kan gebruiken met vista heb ik nu gans het programma verwijderd. Meteen werkt mijn pc terug een stuk sneller, of hij nog gaat blijven hangen weet ik niet. Maar ik wilde zeker zijn dat alles weg is. Misschien dat ik beter dat stappenplan eens doorloop?

Doe dat nog toch maar eens ja...

Aangezien ik SAS reeds als beveiliging op mijn laptop heb staan heb ik eerst dat laten lopen. Net als mijn AVG anti-virus loopt het vast op het volgende onderdeel: Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-bootconfig_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18000_none_0c167d0a1a481474\bootcfg.exe Hier blijven SAS en AVG hangen en mag ik mijn laptop terug opstarten omdat hij niet meer reageert.
Ik zal dat eerste eens proberen.

Aangezien ik SAS reeds als beveiliging op mijn laptop heb staan heb ik eerst dat laten lopen. Net als mijn AVG anti-virus loopt het vast op het volgende onderdeel: Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-bootconfig_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18000_none_0c167d0a1a481474\bootcfg.exe Hier blijven SAS en AVG hangen en mag ik mijn laptop terug opstarten omdat hij niet meer reageert.
Ik zal dat eerste eens proberen.

Ik heb ook dat ander programma laten lopen, malwarebytes in veilige modus, maar het bevriest ook bij hetzelfde bestand. Wel iets verder maar na uren proberen heb ik het opgegeven. Ik denk niet dat het nog iets zou vinden.
Laptop werkt gewoon, maar ik vraag me toch af waarom al de controleprogramma's vastlopen. Vanaf hij nieuw was heb ik nog nooit een volledige scan met AVG kunnen doen zonder dat het vastloopt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan