Trojan Horse Dialer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiltin

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik krijg van mijn virusscanner keurig bericht dat ik een Trojan Horse Dialer in C:\Windows\19777556.exe heb.
Adaware scant hem niet en ook Tauscan kan er niet bij.
Ik laat vervolgens het bestand openen en verwijder bestand 1977556.exe. Ben ik het probleem nu echt kwijt? Of moet ik meer ondernemen? En waarom scant Adaware hem niet? Het is de nieuwste versie.
Volgens andere berichten moet ik ook in het register dingen verwijderen, maar ik snap er niet zoveel van. Wie kan mij helpen?

Ad-aware scant alleen op spyware.

Voor trojans is er een ander programma maar ik ben de naam ff kwijt.

Ja, dat is Tauscan. Maar zodra Tauscan het programma heeft, krijg ik dus weer de melding van een Trojan enz.

Ik heb het hele programma verwijderd waarin de dialer zat. Ben ik er nu van af?
Kan ik het genoemde programma wel missen?

Als je zeker wilt zijn dat je er vanaf bent moet je eens gaan scannen met dat programma van je ( tauscan).

Ik hoor het wel

Hij scant hem niet meer, maar ik ben ook bestand 1977556.exe kwijt. Is dat erg?

Als bestand 197.......exe die trojan was is het niet zo erg. En als dat programma van jou het niet meer doet zou ik hem eens opnieuw installeren.
succes!

Ik denk het niet. Op google is er niets over te vinden. Zal het wel zelf gemaakt hebben. Als het een belangrijk bestand was voor een spel of zo dan was het wel bekend geworden door deze trojan-aanval.

Dat je bestand 1977556.exe kwijt bent was toch de bedoeling??
Wat dude90 zegt: opnieuw installeren, maar haal eerst de versie van Tauscan die je nu hebt weg via de uninstall of via configuratiescherm->software.

Tauscan heb ik vandaag pas geinstalleerd n.a.v. een advies. Het is dus de nieuwste versie.
Maar bedankt ik laat het maar zo en wacht af.

TIP:

Als ik een onlinescan doe, klik ik altijd op automatisch repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan