trojan horse heeft ipu.exe geïnfecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
nou de titel zegt het al ik krijg een melding dat trojan horse het bestand ipu.exe heeft geïnfecteerd (c:\windows\system32\ipu.exe) maar kan er verder niks mee, norton blijft zeggen dat ie het bestand niet kan herstellen want de toegang worf geweigerd dus het schermpje blijft oppuppen. op de site van symantec staat ook geen removal tool of zo, wat moet ik nu doen, is systeemherstel een optie?

Systeemherstel uitzetten en opstarten in veilige modus, scannen en dan de boel laten verwijderen.

dat is het maffe er staat alleen maar trojan horse heeft het bestand ipu exe geinfecteerd, meer niet. heb spybot en adaware er al overheen gehad maar het bestand staat er nog steeds geïnfecteerd en wel. ( wel 43 andere dingen verwijderd ken je nagaan is hij 4 dagen geleden nog gecontroleerd. )
hoe krijg ik ipu exe nou weg? verwijderen lukt niet (veilige modus misschien?)

Zou inderdaad de link van megabit doornemen en een HijackThis log plaatsen.

Yep, zoals ik al zei veilige modus. En staat ipu.exe niet tussen je opstartitems in msconfig??

nee hij stond niet in mijn opstartitems in msconfig (althans niet herkenbaar)
heb het hele bestand in veilige modus verwijderd en nu is het over, dus opgelost , bedankt!!

Heb je systeemherstel ook uit- en weer ingeschakeld om de trojan uit je systeemherstelbestanden te verwijderen? (NB: virusscanners scannen die systeemherstelbestanden in de regel niet.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan