trojan horse niet vindbaar behalve door AVG ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

demol007

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2002
Berichten
145
Ik hoop dat iemand een licht kan werpen op het volgende "probleem".
(Alle gebruikte scanners zijn up-to-date.)

Ik stuurde een CD met Windows Office 2003 Portable naar een vriendin. Zij scande (zeer verstandig) alvorens te openen met AVG en deze gaf een waarschuwing : Trojan Horse BackDoor Irc.bot.LSE. Zij waarschuwt mij. Ik zeg : gooi die CD weg; ik stuur een nieuwe.

Ik scan vervolgens de USB-stick waar deze Off2003 Portable vandaan komt met Nod32 en jawel, Trojan Horse BackDoor Irc.bot.LSE. Nod32 verwijdert de trojan. De scan loopt opnieuw, niets meer te vinden. Programma loopt nog prima.

Ik wil een nieuwe DVD (CD's waren op) branden (opnieuw Off2003 Portable) maar laat op voorhand ook, via een andere PC, de stick scannen met Avast. Opnieuw helemaal schoon. Ik brand de DVD en laat ook deze scannen door Nod32 én Avast. Clean as a whistle. Ik stuur de DVD op.

Mijn vriendin krijgt de DVD, scant met AVG en prompt is daar Trojan Horse BackDoor Irc.bot.LSE weer !!! Ik krijg er zo onderhand het heen en weer van en vraag haar de DVD terug te sturen.

Ik heb de DVD terug gekregen zaterdag, scan met Avast en Nod32 en niks te vinden !

WTF is hier aan de hand ? Is AVG slimmer of dommer dan ander scanners ? Waarom vindt zij telkens dezelfde trojan op de DVD en ik met twee verschillende scanners vind noppes ?:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan