Trojan horse probleem, blijft terugkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Er zit in mijn computer een trojan horse downloader en dropper virus , nou heb ik de AVG Free edition virus scan geinstalleerd, deze haald het virus er wel uit en zet het dan in de virus vault, als ik het uit de virus vault delete is er niets aan de hand, als ik nou de computer de volgende dag aanzet komt de virus scan dezelfde trojan horse weer tegen en herhaalt weer dezelfde actie.

nou is mijn vraag hoe kan ik de trojan horse echt van mijn computer verwijderen???

Sander.

Draai maar eens een aantal anti spyware programma's en plaats eventueel een hijackthislogje op www.nucia.nl
Overal lees ik dat het niet een virus is maar een hardnekkige spyware welke in je inlogsysteem verwerkt zit. Dus deze (laten) verwijderen in veilige modus is de beste optie.

Overal lees ik dat het niet een virus is maar een hardnekkige spyware welke in je inlogsysteem verwerkt zit.
Ik wou dat ik ook zo'n glazen bol had...

Sanderr,
Kun je ook zeggen om welke trojan.downloader het gaat? Geeft AVG een naam?

Laatst bewerkt:
Trojan horse probleem

Draai maar superantispyware gratis download superantispyware.com

Sanderr,
Kun je ook zeggen om welke trojan.downloader het gaat? Geeft AVG een naam?

De info die AVG geeft is :Trojan horse downloader.Agent.14.C
Trojan horse Dropper.Generic.KER.
En AVG heeft er vandaag ook nog een paar opgepikt met erachter Backdoor???.

Sander

De info die AVG geeft is :Trojan horse downloader.Agent.14.C
Trojan horse Dropper.Generic.KER.
En AVG heeft er vandaag ook nog een paar opgepikt met erachter Backdoor???.

Een dropper en een downloader leggen doorgaans contact met een server waarna er nog meer malware gedownload wordt.
Ook jouw symptomen duiden op een gecombineerde infectie.
Je zou eens een online-scan kunnen doen met bv Kaspersky.
Maar misschien is het wel verstandiger om een HijackThis-logje na te laten kijken.
Indien je Engels redelijk is, zou je een log kunnen posten op WhattheTech (voorheen TomCoyote). Dan help ik je daar graag verder.
Indien je liever in het Nederlands geholpen wilt worden kun je terecht op Nucia

En krijg je die met superantispyware niet weg?

Ik heb de superantispyware twee keer over mijn systeem laten draaien na de eerste keer vond het geinfecteerde cookies ( stond in rapport ), dat is in de de kluis gezet na de tweede keer vond het weer dezelfde, nou heb ik ze allebij gedelete van de kluis, maar nou vond de AVG scan tijdens de tweede keer scannen weer de trojan horses ???.

Sander

Ik heb de superantispyware twee keer over mijn systeem laten draaien na de eerste keer vond het geinfecteerde cookies ( stond in rapport ), dat is in de de kluis gezet na de tweede keer vond het weer dezelfde, nou heb ik ze allebij gedelete van de kluis, maar nou vond de AVG scan tijdens de tweede keer scannen weer de trojan horses ???.

Sander

Dan lijkt me het advies van Chato natuurlijk veel beter

LoL:p

Maarja, ik raad je aan om eerst het even met deze te proberen

-Trojan Remover >> http://www.simplysup.com/tremover/download.html

- Spybot Search and Destroy >> http://www.download.com/3000-8022_4-10743107.html

- Ad Aware >> http://www.download.com/3000-2144-10045910.html

Als hij dan niets doet, dan moet ik je zoals Jackall zei doorverwijzen naar Nucia om daar je Hijack This log te plaatsen( wat Chato waarschijnlijk niet leuk gaat vinden:P)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan