Trojan Horse PSW (2010): PC start niet meer op: niet normaal, in veilige modus,....

Status
Niet open voor verdere reacties.

kapucijnaap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Beste,

Indien u mij een oplossing kan bieden, heel graag want ik word zot van dit probleem.

Mijn pc draait op Windows XP en ik heb een AVG-virusscan.
Een paar dagen geleden ontdekte hij het virus Trojan Horse psw.

Deze melding verscheen verschillende keren en ik drukte enkele keren "zet in quarantaine", de andere keren drukte ik op "verwijderen".
Er kwam een melding dat ik de pc opnieuw moest opstarten.
Omdat ik nog even mijn mails moest checken, heb ik deze melding genegeerd en veronderstelde ik: ik zet mijn pc hierna uit en als ik hem morgen opstart is hij ook "opnieuw opgestart".

=> De volgende dag startte ik mijn pc op en deed hij het volgende:
- De computer begint te draaien.
- De computer geeft het windows-scherm met het gekende laadbalkje
- De computer geeft een volledig zwart scherm in plaats van naar de startpagina te gaan.

=> Na het internet te hebben afgezocht naar dit virus, stelde ik vast dat er in 2008 al een probleem is geweest met een update van AVG die user32.dll verwijderde en dit ook door de melding van Trojan Horse psw.
Morgen zal ik de voorgestelde oplossing proberen, namelijk: een windows xp-cdrom te laten opstarten en het bestand user32.dll te kopiëren.

Maar aangezien mijn pc niet normaal opstart, niet opstart in veilige modus en niet opstart in de modus met dataprompt heb ik er weinig hoop op.

Iemand die een oplossing heeft?
Dank bij voorbaat voor je reactie!!

- De computer geeft het windows-scherm met het gekende laadbalkje
dit is tegenstrijdig met de volgende mededeling
pc ... niet opstart in veilige modus

Direct na de eerste piep op F8 trommelen, dan moet je de Veilige modus krijgen en dan heb je diverse opties.
Zo niet...wat gebeurt er dan?

Je kunt proberen de computer in veilig modus op te starten, per moederbord is de knop hier voor verschillend (in de meeste gevallen F8)

Mocht dit niet baten dan kun je even kijken is het BIOS (direct bij het aanzetten op 'vaak F2' drukken) of deze optie wel is ingeschakeld.

anders kun je inderdaad een system recovery vanaf de windows installatie cd uitvoeren.

Succes :thumb:

Ik bedoel: als ik bij het opstarten druk op F8, gaat hij naar het scherm waar de verschillende opstartmogelijkheden worden weergegeven, oa. normaal opstarten, opstarten in veilige modus en opstarten met dataprompt ofzoiets.

Als ik dan ga staan op "veilige modus" en ik druk op enter => dan doet de pc eigenlijk niets en geeft hij gewoon een zwart scherm (zelfs na enige tijd wachten).

Nu zal ik dus proberen met een windows xp-cdrom, maar het bijkomende probleem is dat mijn cdrom-drive van mijn pc kapot is.
Nu hoop ik met een externe cdrom-drive (die ik in de loop van de dag even mag lenen) die windows xp-cdrom te kunnen opstarten.

Mag ik vragen of onderstaande volgorde juist is?
1) Ik steek de windows xp-cdrom in de externe cdrom-drive die ik op zijn beurt inplug via usb in de pc.
2) Ik start de pc op
3) Ik druk op F2 ??

=> Vanaf stap 3 ben ik niet meer zeker...
Je moet toch in het BIOS-scherm komen om als eerste die cdrom-drive te laten opstarten, niet?

Dank voor de reacties!!

Ja je moet in BIOS de USB als eerste opstartmogelijkheid zetten

Heb intussen geprobeerd elk mogelijkheid vooraan als "eerste opstart" te zetten in het BIOS-scherm.

Er zijn er bij mij 4:
- Floppy Diskette Drive
- Network Adaptor
- ATAPI Cdrom-drive
- +Hard Drive

=> Hard Drive dacht ik al zeker niet.
=> De Atapi cdrom-drive is volgens mij de cdrom-drive die erin zit en kapot is.
=> Floppy Diskette Drive: is dit voor diskettes?
=> Network Adaptor: weet ik niet waarvoor dit dient.

Resultaat: na in het BIOS-scherm alles eens bovenaan te hebben gezet om eens als eerste te starten en de externe cdrom-drive met Windows XP cdrom in de pc geplugd usb, doet de computer nog altijd niets en blijft hij zwart scherm geven.

Iemand nog een andere mogelijke oplossing? Of zie ik iets over het hoofd/doe ik iets fout?
Dank voor de reacties!

USB ontbreekt dus. Kijk eens goed daar in het BIOS. Misschien kun je die optie er bij zetten (activeren heet dat). Maar mogelijk heeft het een beetje vreemde naam, bijv "External device" of zoiets en wordt de kreet "USB" daar niet zo expliciet genoemd.

Update van dit probleem:

- Mijn computer lijkt selectief te zijn: sommige externe cdrom-drives neemt hij aan en andere niet.
=> Omdat ik besloten heb mijn computer te formateren ben ik nu op zoek naar een externe cdrom-drive die mijn computer wel aanvaardt, want in de pc-winkel vragen ze 110euro voor hem te formateren (Ben met hun externe cdrom-drive gaan testen en die aanvaardt mijn pc wel, maar zelf heb ik thuis een externe cdrom-drive die hij niet aanvaardt).

Probleem is nu dus een externe cdrom-drive vinden die wel werkt met mijn pc.
Tenzij iemand weet of er een andere mogelijkheid bestaat om een cdrom op te laten starten op mijn pc. Kweet niet of dit gaat dmv een andere pc eraan te koppelen en te werken met een usb-kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan