trojan horse Startpage.4.A0

• Onderwerp starter Onderwerp starter IOWA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IOWA

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Mijn AVG virusscanner detecteert regelmatig een virus met de naam "Startpage.4.A0"
AVG ruimt dit virus steeds keurig op, maar na een of twee dagen is hij weer terug in de vorm van een xxxx.dll bestandje in de system32 directory.

Ik kan nergens informatie vinden over dit virus, met name hoe ik infectering kan voorkomen.
Ook op de AVG site kan ik geen verdere info vinden.

Wie weet raad??

Groetjes
IOWA

:confused:

Geplaatst door IOWA
Mijn AVG virusscanner detecteert regelmatig een virus met de naam "Startpage.4.A0"
AVG ruimt dit virus steeds keurig op, maar na een of twee dagen is hij weer terug in de vorm van een xxxx.dll bestandje in de system32 directory.

Ik kan nergens informatie vinden over dit virus, met name hoe ik infectering kan voorkomen.
Ook op de AVG site kan ik geen verdere info vinden.

Wie weet raad??

Groetjes
IOWA

:confused:

Dit is ook geen virus, my spyware.
Download Hijack This
Ga naar deze post en lees het eerste bericht aandachtig door.

Laat Hijack This nu scannen en sla de log op. Plaats de inhoud van die log ook hier en doe verder NIETS met Hijack This. Hijack This is namelijk een tooltje waarmee je ook je hele computer kan verknallen als je iets "fixt" wat je niet had moeten fixen.

Je logfile zal dan door Pieter of mij of iemand anders nagekeken worden. We vertellen dan wat je verder moet doen.

Succes,
Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan