Trojan Horse..

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
4.683
mijn oom heeft internet van ZIGGO, zij hebben laatst een kaart gestuurd waarin stond dat ze een anti virus scanner bij ziggo konden aanschaffen, aangezien ze McAfee 2008 hadden hebben ze de brief terug gestuurd met een vermelding dat ze die virus scanner niet hoeven,
echter de zondag nadat de brief verzonden was kregen ze een Virus, (Trojan Banker)
veel van hun familie leden, en collega's kregen hier ook last van (zonder door zenden emails enz...) deze mensen maakten ook allemaal gebruik van ziggo.
Nu zaten zij eraan te denken dat ziggo dit gestuurd heeft, (het lijkt mij een beetje on waarschijnlijk, omdat ze nog steeds klant zijn)

maar dit is een behoorlijke zwaar virus. (ik heb iets op hun pc gezien van Trojan banker ofzo) gepakt door McAfee. (meer info heb ik niet)
de pc start op met het acer scherm, daarna krijg je het windows load screen, daarna weer Acer scherm, daarna weer Windows load screen, en zo eindeloos door.
je komt dus nooit op het bureaublad,

ik heb de pc in veilige modus opgestart, (eerst zonder netwerk mogenlijk heden)
en heb SuperAntiSpyware laten scannen. Helaas geen resultaat
later ook Search & Destroy Anti Spyware, weer geen resultaat.
ik wou Maleware anti maleware byte downloaden, maar dit is niet gelukt, vanwege GEEN netwerk mogenlijkheid (opstarten met netwerk mogelijkheid in veilige modus heeft geen zin, als nog geen internet)
ik heb MBAM op mijn externe schijf gezet en geprobeert te laten scannen, (ik kreeg helaas een Runtime Error 0)


heeft iemand hier ervaring mee, (met ziggo of dit virus)
en weet iemand hoe ik dit kan oplossen?


hier een site gevonden? te vertrouwen?
http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-6009nl.html
 
Laatst bewerkt:
Als ze allen/sommigen AVG gebruiken, dan moet je even hier kijken, want dan hebben ze geen virus, maar denkt AVG dat het een virus is.
Deze 'foute diagnose' is hersteld in nieuwere virusdefinities van AVG.

Tijs.
 
ik ben er inderdaad net het posten achter gekomen, het blijkt dat perongelijk met de nieuwe update van AVG een virus is mee gekomen die je User32 file verwijderd waardoor je pc geen opstart bestanden meer heeft, (her installatie enige optie)
 
Herinstallatie enige opties????!!!!! --> NIET DUS
(zo dat is duidelijk :p)

Lees hier alles over het onderwerp en de oplossing.
 
nee,
veilige modus opstarten, AVG verwijderen, (SELECTIE VIRUS VAULT VERWIJDEREN UNVINKEN) windows CD 1× opstarten zonder installatie of iets dergelijks,
en hij doet het :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan