Trojan Horse

Status
Niet open voor verdere reacties.

steeevje

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Mijn AVG geeft steeds een melding dat die een virus heeft gevonden, ik klik dan op heal of move to virus vault maar steeds schiet dieweer in me beeld dat die een virus heeft gevonden

Het gaat om: Trojan Horse PSW.generic6.AQPD

In system 32 bij macromed en dan flash

Hoe kan ik dit virus het beste verwijderen..?

Steven.

Bijlage:
30vy9er.jpg

Als ik op heal druk en dan yes zegt die even later, The action was interrupted by user

Laatst bewerkt:
Hey,

Probeer eens te achterhalen van welk product het programma is.
Daarna moet je eens proberen het product via Start > Configuratiescherm > Programma's installeren of verwijderen proberen te deïnstalleren.
Als dat is gebeurd even kijken als je AVG VirusScanner nog steeds een Trojan Horse vind.
Zo ja, moet je het even melden en zullen we voor je verder kijken.

Groetjes,
Robert

Edit:
Ik denk dat ik alwel weet wat het product is, volgens mij "Macromedia Flash Player".
Probeer dat programma eens te deïnstalleren en dan bovenstaande stappen ondernemen met AVG.

Niet verwijderen!

Volgens mij moet je deze niet verwijderen! Was laatst op het nieuws dat AVG een standaard windows onderdeel als virus aanduidt ofzo. Als je dat system32 verwijdert dan kun je niks meer met je pc! Op de website van AVG wordt je geloof ik verder geholpen!
Kijk anders HIER even!

Of is dit niet hetzelfde?

Laatst bewerkt:
Hey,

Nee, dit is niet hetzelfde.
Kijk maar eens naar het pad van het virus.
Echter komt hier "Macromedia" en "Flash" in voor.
Dit zijn producten van Macromedia, niet van Windows zelf.

Groetjes,
Robert

@annys: ik denk niet dat het hier over hetzelfde probleem gaat hoor!

hallo,

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. Helemaal blij dat ik niet de enige ben...

Maar ik heb nu een aantal programma's verwijderd, krijg nog steeds dezelfde melding.. Mijn vraag: Hoe kan ik zien welk programma ik moet verwijderen??

En wat kan ik verder doen?
hellup!!

thanks

Trojan

Hoi ik heb dezelfde melding.
Kreeg de melding na een update van AVG?

File name: C:\Windowssytem32\Macromed\Flash\Flash Util 10a.exe
Threat name: Trojan horse psw.generic6.AQPD (Detected on open.)

Heb deze melding nu elke keer als ik een pagina open.

Remove gaat alleen als Power user en gebruik je die doet het hele systeem raar?

Iemand een idee wat dit kan zijn?

BVD, Chris

Hey,

Al eens geprobeerd Macromedia Flash Player te verwijderen, je pc te herstarten?
Misschien dat dat helpt, wat ik ook al enige berichten hierboven zei, volgens mij.

Groetjes,
Robert

Edit:
Misschien kan ik via MSN wat makkelijker helpen :P

Heeft mijn zus net thuis ook gehad toen ik op haar laptop bezig was. Ik was al bang dat ik de boel verknoeid had, maar blijkbaar hebben er meerdere mensen deze melding gehad,
Aangezien de melding slechts eenmaal verscheen, leek me een herinstallatie van Flash Player niet nodig.

Als je het niet nodig bent, zal ik het toch maar van je pc verwijderen zonder herinstallatie.
Dan weet je zeker dat er geen eventuele virussporen meer zijn én heb je weer wat ruimte over op je hard disk.

Flash Player wordt vooral gebruikt om op een internetpagina onder meer een animatie te laten zien.

Zie Macro flash ook niet in de software lijst?

Wel Java & Abdobe flash?

Tja, eh iemand een idee?

Bvd, maar weer.

Ook ik heb dezelfde melding. Ineens vanmiddag nadat ik op de laptop het internet op ging.
Maar ik kan macromed niet vinden bij prg. Zit dat soms in Adobe?
Want dan verwijder ik dat programma wel.

Of is er inmiddels een andere oplossing gevonden?

@PHPJS: Tjah, hij geeft aan dat hij het niet nodig is, dus dan neem ik weer aan dat hij het gewoon kan verwijderen :$

Laatst bewerkt:
Heb wel Photoshop op me pc

Moet ik dan adobe flash eraf gooien? , of gaan er dan dingen niet meer werken..?

Wil wel graag van dit alarmpje af.

Done, melding komt niet meer terug.

ff kijken wat de scan zegt van AGV?

Thanks alvast.

Heb wel Photoshop op me pc

Moet ik dan adobe flash eraf gooien? , of gaan er dan dingen niet meer werken..?

Wil wel graag van dit alarmpje af.

Photoshop heeft niks met Flash te maken.
Flash is alleen nodig om dynamische dingen op webpagina's te laten zien.
Bijvoorbeeld als op de webpagina van mijn project.
Als jij Flash eraf gooit, zul je die webpagina niet helemaal correct kunnen zien.
Echter word Flash veel voor reclame gebruikt...
Je kan het natuurlijk altijd opnieuw installeren.
Ik weet niet precies hoe het zit met AVG, maar volgens mij kun je die meldingen ook uitschakelen.
Maar heb AVG hier niet op staan, dus dan zou ik effe email van je moet hebben om dat te doen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan