Trojan Horse

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brainstorm

Verenigingslid
Lid geworden
11 jun 2008
Beste lezer van dit bericht,

Mijn virusscanner Avera Internet Security 2913 heeft een Trojan Horse TR/PSW.Zbot.3184 gedetecteerd en in quarantaine geplaatst.
Kan ik van uitgaan dat er verder geen bestanden zijn besmet.
Inmiddels de scan al een aantal keren weer uitgevoerd.

Graag uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Harry de Graaf

Gewoon verwijderen. Is een bot en dat is gevaarlijk :P

Informatie over bots:
"Bot" is derived from the word "robot" and is an automated process that interacts with other network services. Bots often automate tasks and provide information or services that would otherwise be conducted by a human being. A typical use of bots is to gather information (such as web crawlers), or interact automatically with instant messaging (IM), Internet Relay Chat (IRC), or other web interfaces. They may also be used to interact dynamically with websites.

Gewoon verwijderen. Is een bot en dat is gevaarlijk :P

Informatie over bots:
"Bot" is derived from the word "robot" and is an automated process that interacts with other network services. Bots often automate tasks and provide information or services that would otherwise be conducted by a human being. A typical use of bots is to gather information (such as web crawlers), or interact automatically with instant messaging (IM), Internet Relay Chat (IRC), or other web interfaces. They may also be used to interact dynamically with websites.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb hem verwijdert en daarna nog Combofix van bleepingcomputer.com gedraait.
Harry

Ik zou oppassen met ComboFix. Het is alleen bestemd voor zwaar besmette computers die niet door gewone virusscanners gered kunnen worden. ComboFix verwijderd zonder pardon bestanden de hij ziet als virus. Dit kunnen ook Windows bestanden zijn. Volgende keer even oppassen :P

Maar mooi dat het opgelost is.

Ik zou oppassen met ComboFix. Het is alleen bestemd voor zwaar besmette computers die niet door gewone virusscanners gered kunnen worden. ComboFix verwijderd zonder pardon bestanden de hij ziet als virus. Dit kunnen ook Windows bestanden zijn. Volgende keer even oppassen :P

Maar mooi dat het opgelost is.

Weet ik,
Met jouw opmerking heb ik alleen het bestand verwijderd.
Omdat ik er niet helemaal van overtuigd was dat hij virusvrij zou zijn is iemand langs geweest van mijn computer service; hij vond dit blijkbaar verantwoord.

Groeten,
Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan