Poesjeszijnlief
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 jul 2006
Geachte hulpvaardigen,
Een aantal weken terug is er een trojan op mijn pc terecht gekomen. F-secure antivirus screeuwde meteen moord en brand en plaatste 'm in quarantaine. Ik krijg zelf echter het idee dat het virus niet volledig verdwenen is, ik bemerk de volgende symptomen bij mijn pc:
F-secure heeft de trojan geidentificeerd als deze:
Trojan-Downloader:W32/Trojan-Downloader
Name : Trojan-Downloader:W32/Trojan-Downloader
Detection Names : Downloader
Category: Malware
Type: Trojan-Downloader
Platform: W32
en ook nog riskware gevonden:
Riskware:W32/Riskware
Name : Riskware:W32/Riskware
Detection Names : riskware.win32
not-a-virus:RemoteAdmin
Risktool
Category: Riskware
Type: Riskware
Summary
Useful, legitimate software which could possibly be misused for malicious purposes.
Enig idee hoe ik erachter kan komen welk virus ik nu precies heb? En handmatige verwijderinstructies kan vinden? Ik kan zelfs geen virusscan meer uitvoeren met F-secure, (Ik gebruik nu taskmanager om programma's op te starten, ik heb geen andere manier!)
(Naar mijn weten is F-secure antivirus gewoon een goede virusscanner, dus ik snap niet hoe ik aan deze infectie kom, ik heb m via de TU Delft, of, is het beter om een andere te installeren?)
Mvg,
Margreet
Een aantal weken terug is er een trojan op mijn pc terecht gekomen. F-secure antivirus screeuwde meteen moord en brand en plaatste 'm in quarantaine. Ik krijg zelf echter het idee dat het virus niet volledig verdwenen is, ik bemerk de volgende symptomen bij mijn pc:
- Algehele traagheid
- Het zelf openen van websites in firefox
- Just-in-time' runtime errors, in reactie waarop ik een debugger kan starten
- Klachten dat een ' Jarfile' niet geopend kan worden
- Sinds deze keer dat ik 'm opstart: taskbar en desktop verschijnen niet
F-secure heeft de trojan geidentificeerd als deze:
Trojan-Downloader:W32/Trojan-Downloader
Name : Trojan-Downloader:W32/Trojan-Downloader
Detection Names : Downloader
Category: Malware
Type: Trojan-Downloader
en ook nog riskware gevonden:
Riskware:W32/Riskware
Name : Riskware:W32/Riskware
Detection Names : riskware.win32
not-a-virus:RemoteAdmin
Risktool
Category: Riskware
Type: Riskware
Summary
Useful, legitimate software which could possibly be misused for malicious purposes.
Enig idee hoe ik erachter kan komen welk virus ik nu precies heb? En handmatige verwijderinstructies kan vinden? Ik kan zelfs geen virusscan meer uitvoeren met F-secure, (Ik gebruik nu taskmanager om programma's op te starten, ik heb geen andere manier!)
(Naar mijn weten is F-secure antivirus gewoon een goede virusscanner, dus ik snap niet hoe ik aan deze infectie kom, ik heb m via de TU Delft, of, is het beter om een andere te installeren?)
Mvg,
Margreet
Laatst bewerkt: