Trojan in RAM geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicklezzz

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2008
Hallo allemaal,

Sinds ik mijn PC vandaag opstarten kreeg ik een melding van mijn virusscanner (ESET Smart Security 5) dat er een trojan horse in mijn RAM geheugen was gevonden. De trojan kon omdat het in mijn ram geheugen zat alleen verwijdert worden door mijn PC simpelweg opnieuw op te starten. Dit heb ik gedaan, maar ik krijg nog steeds elke keer als ik mijn PC opstart een bericht dat er een trojan in mijn RAM geheugen zit. Hoe los ik dit op?

Ik heb mijn PC gescand met MBAM en heb 5 virussen gevonden (en verwijderd), waar ESET er 1 vond, maar ik krijg nog steeds elke paar minuten een bericht van ESET dat er zich nog steeds een trojan in mijn RAM geheugen zit. Zijn er nog andere oplossingen?

Kijk is bij Task Manager ( Ctrl+Alt+Delete > Taakbeheer starten ) <--w7/vista ) en kijk of er verdachte bestanden geladen zijn.

zoja.. beëindig die. en kijk of de melding verdwijnt. Als dat het geval is, verwijder dan het bestand handmatig. door het op te zoeken in deze computer.

Laatst bewerkt:
Ik zie geen verdachte processen (in ieder geval niets wat ik niet herken), maar toen ik vandaag mijn pc aanzetten opende wel een vreemd bestand genaamd compression.exe. Dit is hetzelfde bestand wat volgens mijn virusscanner het virus bevatte. Ik had toen ik het voor het eerst zag nog niet door dat er een virus op mijn pc zat dus had het maar beëindigd via taakbeheer (kon het niet anders beëindigen). Heb vandaag al meerdere keren mijn pc opnieuw opgestart maar heb het bestand niet meer gezien.

Ik heb alle suggesties geprobeerd en er komt niets uit behalve het trojan in het RAM geheugen (wat dus niet de oorzaak is).

Nog een keer mijn pc opnieuw opgestart en zodra ik bij mijn processen kijk staat er een proces met dezelfde naam als het bestand waar het virus in gevonden is (compression.exe), maar hoe achterhaal ik nu waar het virus zich bevindt?

Edit: gevonden, virus zat in tijdelijke firefox bestanden. Virusscanner map laten scannen en detecteerde en verwijderde het gelijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan