Trojan / Spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjors1234

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Hallo!

Ik ben net nieuw hier en ik heb een probleem met malware/spyware/trojans op mijn pc. Ik had het ntldr.com virus, maar gelukkig ben ik daar nu weer vanaf door in het register gegoogelde bestanden te verwijderen. Echter, er is een nieuw probleem bij gekomen waarvan ik de oplossing niet weet. Het betreft de SillyDI DIC trojan, die (als ik het goed heb) gemoeid gaat met mijn autorun.inf bestand. Verder ben ik een complete leek, ik sta er zelf van te kijken dat ik dit allemaal hier post.

Wel heb ik een HiJackThis file aangemaakt:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:02:40, on 23-1-2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken? Alvast heel, heel, heel erg bedankt!

Cheers,

Sjors

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.:)

Helpmij kijkt al een aantal jaren geen Hijackthis logjes meer na, vandaar dat ik deze hier verwijderd heb.

Laat de pc eens scannen met de programma's die in de volgende link worden uitgelegd;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661

Dat topic had ik idd al gezien, maar de beide links die daar aanbevolen worden zijn helaas dood. Ik zal even google'en naar de programma's en de resultaten hier posten. Thanx voor je snelle reactie

Ik weet niet of ik dit mag zeggen

Plaats het hijack logje hier eens
ttp://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Beide links werken gewoon hoor. Via Google zijn beide programma's ook makkelijk te vinden. Vermoedelijk kom je op dezelfde link uit.:)

Wel de programma's eerst updaten dan pas scannen. Wat ze vinden kun je laten verwijderen.

Beide links werken gewoon hoor. Via Google zijn beide programma's ook makkelijk te vinden. Vermoedelijk kom je op dezelfde link uit.:)

Wel de programma's eerst updaten dan pas scannen. Wat ze vinden kun je laten verwijderen.

Wat vreemd, in firefox krijg ik de melding dat het adres niet gevonden kan worden. Maar ik ben idd al bij malwarebytes terecht gekomen. Even scannen nu

Klopt ik ben daar Admin, maar om verwarring met de Admin die ook op server niveau werkt, te voorkomen is de titel Supermoderator weer terug gezet.:)

Klopt ik ben daar Admin, maar om verwarring met de Admin die ook op server niveau werkt, te voorkomen is de titel Supermoderator weer terug gezet.:)

Oké dan. Malwarebytes geeft niets bijzonders aan, heeft slechts één verdacht bestand gevonden (niet SillyDI DIC). Ik heb wel even het programma SpyNoMore gerund. Dit programma heb ik niet gekocht, maar zo kan ik er wel achter komen waar de trash in het register staat. Nu dacht ik dat Vundo trojan, Zlob.DNS changer en Zlob DNS Hijacker verwijderd waren, maar bij de scan worden deze bestanden nog steeds gevonden en wordt er ook een registerlocatie gegeven?

Echt heel erg vaag

Edit: Daarnaast kan ik niet aan het programma Superantispyware komen. Niet via een directe link naar de site.. en ook niet via een andere site die een downloadlink naar de superantispyware.com website vermeld.

Laatst bewerkt:
Wacht dan maar even af wat een Hijackthis expert op Nucia zegt. Ik zal de link naar deze topic daar plaatsen, zo doe jij niet aan een te vroege topic kick.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan