Trojan/virus spy eyes

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Berichten
117
Ik heb een probleempje.
twee weken geleden heeft ING mijn dochter haar tan-codes geblokkeerd omdat er een virus op haar pc zou zijn.
Besturing.Syst. win xp service pack3
antivirus was Avira antivrus.
Ik heb voor haar gekeken en ja hoor na scannnen met Mbam,bleek dat er tal van bedreigingen op haar pc waren.
Daar zij de gewoonte heeft om foto,s van pop sterren te downloaden en zij telkens vergeet om haar anti virus te updaten heb ik korte metten gemaakt ,haar meest belangrijke bestanden opgeslagen op een andere schijf/partitie en de hoofd partitie geformateerd,en daarna helemaal opnieuw geconfigureerd.
Ditmaal heb ik AVG antivirus gezet en spybot S&D tea timer. en een volledige scan van de pc gedaan.
Haar tan codes zijn intussen gedeblokkeerd,en afgelopen maandag heeft mijn vrouw van die pc gebruik gemaakt en geinternet bankierd.
Maar vandaag toen ze weer betalingen wilde doen belek dat haar tan.codes geblokkeerd zijn.
Een belletje naar ING leerde dat er WEER een trojan/virus genaamd ZEUS-SPY-EYE op de machine is.
Hoe kan dat nou? er is niks gedownload,er zijn geen risico sites bezocht en bovenal er is geen waarschuwing geweest.
Ik ben nu de pc aan het scannen met Mbam maar vraag me af
1:Bestaat er een program die deze trojan te lijf kan gaan?
2:Hoe krijg je het binnen?
3:Waarom is er geen melding geweest?
gaarne help aub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan