Trojan virus verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Topgear

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Hallo,

Norton Antivirus 2006 heeft een melding gegeven dat het Trojan Horse virus is aangetroffen op mijn computer. Volgens mij heb ik dat virus nu in quarantaine gezet. Hoe verwijder ik dat virus? En als ik het niet doe, welke gevolgen kan het virus/ heeft het virus, dan voor mijn PC?

Bij voorbaat dank,

Victor

Dankuwel, volgens mij is het gelukt. Toen ik het besstand selecteerde en op verwijderen drukte. Norton is nu weer met een scan bezig, ik zal straks melden wat het resultaat is.

Topgear zei:
Dankuwel, volgens mij is het gelukt. Toen ik het besstand selecteerde en op verwijderen drukte. Norton is nu weer met een scan bezig, ik zal straks melden wat het resultaat is.
Hopelijk is het inderdaad gelukt? Aanvulling: het is ook zinvol de herstelpunten te verwijderen (ben je dus wel je eerder gemaakte herstelpunten kwijt).

Windows XP:

1 Klik op 'start' (deze stap kun je overslaan als je 'deze computer' op je bureaublad hebt staan)
2 Klik met de rechter muisknop op 'mijn/deze computer' en klik vervolgens op 'eigenschappen'.
3 Klik op het tabblad 'system restore' of 'systeem herstellen'.
4 Zet een vinkje bij 'systeem herstellen uitschakelen' of 'turn off system restore (on all drives)'.
5 Klik op 'toepassen' en 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
6 Draai met je virusscanner een volledige systeemscan om te controleren of het virus/trojan ook daadwerkelijk weg is.

Doe eventueel nog het volgende, maar als je pc schoon is hoeft het niet per se: Download, installeer en update de gratis trial versie van Ewido Anti Malware: download+instructies.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan