Trojan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter B1B2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B1B2

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2004
Een vriend van me kreeg een anonieme waarschuwing over een trojan in zijn pc; waar moeten we nu gebinnen? Het betreft W98.

B1B2

Anonieme waarschuwing? Zal wel een Hoax zijn. Maar voor de zekerheid kun je hier een online scan uitvoeren.

krijg je hem daar niet mee verwijdert scan dan hier eens mee die verwijdert best wel veel.

greetz cat

Resultaat

Bedankt voor de tips, dit is het resultaat:

worm_hybris.plg / worm_badtrans.B / worm_klez.H / worm_yaha.G / worm_bugbear.A / worm_hybris.B

Hoe groot is het probleem nu....?! En de 'schade'?

gr,
B1B2

Nee, de internet verbinding liep via de telefoon en werd helaas na een tijdje afgebroken. We proberen het nu op te lossen via de instructies op virusalert.nl.

In de tip stond ook iets over een actieve server in het systeem, wie kan me uitleggen wat dat is en wat ik kan doen om dat op te sporen en uit te schakelen?

gr,
B1B2

ps de tip was dus geen hoax

ps cat de scan heeft wel de nodige ellende verwijderd, we controleren nu alles nogmaals

Re: Resultaat

Geplaatst door B1B2
Bedankt voor de tips, dit is het resultaat:

worm_hybris.plg / worm_badtrans.B / worm_klez.H / worm_yaha.G / worm_bugbear.A / worm_hybris.B

Hoe groot is het probleem nu....?! En de 'schade'?

gr,
B1B2

Dat is een behoorlijke lijst. Toch maar een virusscanner aanschaffen om dit in de toekomst te voorkomen?

Is in gebruik, esafe van Aladdin. Ben er nog niet achter waarom dat niet reageert op deze rommel.

Die virusscanner ken ik niet. Er zijn natuurlijk een hoop discussies over wat nou de beste virusscanner is maar als je McAfee of Norton neemt zit je zeker goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan