trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
hallo

Ik krijg deze melding is hier iets over bekend?

BackDoor.Generic3.GBB!CME-762

virus

hoi ..en bedankt , leuk en aardig ,is er ook een oplossing daarvoor ?!

Mikey

Welk programma geeft die melding en wat heb je al gedaan om er van af te komen ?

ik ben aan het scannen nu ,weet niet wat ik precies zou moeten doen ,heb maar een trojan remover gedownload en ben daarmee ook van plan te scannen ..hij gaf gistenen een winamp.exe foutmelding aan die heb ik handmatig opgezocht en verwijderd ..en nu opeens vanmorgen gaf hij een melding van avg dat er onder andere die 2 trojan backdoor generic3 virus bevat ...

mag ik je nog wat vragen

ik moet voor die regel een vinkje maken ,,ik begr het niet helemaal kan je mij vertellen hoe dat moet.a.u.b !!Start HijackThis nog een keer, kies voor "Do a system scan only" en plaats alleen een vinkje voor de volgende regels:
O4 - HKLM\..\Run: [Winamp Agent] C:\WINDOWS\system32\winamp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Services] C:\WINDOWS\System32\rcwcefsl.exe
Sluit alle open vensters(behalve HijackThis), klik daarna op "Fix checked" en sluit HijackThis af

Je ziet voor de regels een vakje staan, daar zet je het vinkje ( alleen voor de aangegeven regels ) en dan klik je op Fix checked.

hahah ok maar wat is een vinkje ook al weer !! sorry soms kan ik niet nuchter nadenk als ik zoiets heb !!ooo ok ik weet het al

Vinkje zetten: klikken op het lege vierkantje voor de regel, zodat er een v in het vierkantje komt te staan.

Ja ik d8 dat ik iets anders moets doen ,,bedankt ..is gelukt denk ik !! wat een ellende joh dit !! ik zie niets anders dan mijn beeldscherm ..wat er om me heen gebeurd op dat moment intereseert me geen .... ..kan er slecht tegen !..maar ben er hoop ik vanaf !!..dank jullie nogmaals !!!

Mikey :)

hoi ,nog effe een ding ..ik hoop dat je het weet ..laatst had ik dus ook een melding van WINAMP.EXE was ook zoiets een trojan ! die heb ik handmatig verwijderd maar staat wel tussen mijn opstartlijst ( msconfig) .hoe zou ik dat weg kunne krijgen!!

Mikey

Deinstalleer Winamp eerst even helemaal via Start --> Configuratiescherm --> Software.
Na de deinstallatie pc opnieuw opstarten.

Dan kan je nog even kijken bij Start --> Uitvoeren --> msconfig - OK --> dan naar tabblad Opstarten.
Als er wel een vinkje staat = staat ie als automatisch opstarten.
Staat er geen vinkje voor = staat ie niet als automatisch opstarten.

Succes!:thumb:

het probleem is ,,ik heb helemaal geen winamp geistalleerd ..hij staat ook alleen maar in het opstarten menu!! vinkje heb ik wel weggehaald dat het niet opstart !!dit is ook allemaal gebeurd met het nieuwe installatie van win xp pro !! moets ik met het formatteren van windows internet kabel eruit trekken!?

Mikey

Laatst bewerkt:
Als je het vinkje hebt weggehaald, moet je je pc even opnieuw opstarten, en als het goed is, komt de melding nu niet meer.

Doe als opruimactie nog even dit:

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

Met formateren is dat niet nodig hoor, formateren is gewoon de hele schijf leeghalen.

En plaats zoals gevraagd nog even een nieuw hijackthis.log bij Nucia. ;)

Heb je bij msconfig het vinkje weg gehaald en pc opnieuw opgestart?

En het hoort als Winamp er nog staat, maar dan wel zonder vinkje.

ja dat klopt maar ik vind het al bedreigend dat hij daar gewoon staat ,heb het liever weg!!!en dat is mogelijk ga ik vanuit!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan