Trojans en quarantine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron de Rooy

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2004
Hi,

Norton kon niks vinden maar een online viruscheck vond wel iets namelijk:

C:\WINDOWS\Q824145.exe: infected with Trojan.Downloader.IeFear.A
C:\WINDOWS\Q824145.exe: disinfection failed

Is dit een Windows update bestand? Blijkbaar heeft het een Trojan? Kan ik het nu gewoon verwijderen of gewoon laten staan. Graag advies!

Alsmede er staat wat in quarantine:

C:\Program Files\Norton AntiVirus\Quarantine\7D50312B.exe=>(Quarantine-1): infected with Trojan.StomCC.A
C:\Program Files\Norton AntiVirus\Quarantine\7D50312B.exe=>(Quarantine-1): disinfection failed

C:\Program Files\Norton AntiVirus\Quarantine\274D312E.exe=>(Quarantine-1): infected with Trojan.StomCC.A
C:\Program Files\Norton AntiVirus\Quarantine\274D312E.exe=>(Quarantine-1): disinfection failed

Kan ik deze bestanden via verkenner gewoon weggooien?

Alvast bedankt!

Ron

Norton kon in ieder geval best wat vinden getuige de quarantaine.
Waarschijnlijk was de bovenste met een wekelijkse scan er ook wel uitgekomen.
De trojans lopen er bij jou wel errrrrug makkelijk in ;)

Die Quarantine map is van een hele oude verlopen Norton versie die bij de computer zat. De nieuwe Symantec die ik kocht vorige week gaf ze niet aan. Misschien juist wel omdat ze al in Quarantine staan.

Maar ik wil liever dat ie ze wel aangeeft dan kan ik hier tenminste vragen of ik ze kan verwijderen?

Dat ze er errug makkelijk in lopen...tja ik ben nu eenmaal gastvrij!

Maarre valt erg mee hoor we hebben het er over 3 waarvan er twee in quarantine staan.

Ron

Nou, je denkt er nogal makkelijk over :cool:
Natuurlijk kun je ze weg doen (uit de map van Norton)

Die andere moet je even intypen in Google Q824145.exe
Er zijn artikelen over.

Als je wijs bent download je af en toe The Cleaner of AntiTrojan. Even je zips controleren als ze binnenkomen en 1 keer in de week scannen.

Laatst bewerkt:
Hi,

Ja die cleaner had ik al gedownload en gebruikt. Ik krijg na gebruik ervan en opnieuw online scannen (BitDefender.com) de volgende meldingen:

C:\WINDOWS\Temporary Internet Files\Content.IE5\XSPMXIKP\cleaner4[1].cdb=>cleaner4.dbf: password protected
C:\WINDOWS\Temporary Internet Files\Content.IE5\XSPMXIKP\cleaner4[1].cdb=>cleaner4.dbt: password protected
C:\WINDOWS\Q824145.exe: infected with Trojan.Downloader.IeFear.A
C:\WINDOWS\Q824145.exe: disinfection failed

C:\Program Files\The Cleaner\cleaner4.cdb=>cleaner4.dbf: password protected
C:\Program Files\The Cleaner\cleaner4.cdb=>cleaner4.dbt: password protected
C:\Program Files\The Cleaner\cleaner4.cdb.bak=>cleaner4.dbf: password protected
C:\Program Files\The Cleaner\cleaner4.cdb.bak=>cleaner4.dbt: password protected

Die Q824145.exe had ik al gezocht op internet maar ik krijg alleen maar info q824145.exe dus met een kleine letter Q maakt dat iets uit? Schijnt een patch te zijn. Ik heb 'm wel gedownload bij Microsoft maar de icoontjes van beide zijn verschillend alsmede de bestandgrootte???

Ik heb ook gezocht voor info over IeFear.A maar alleen 2 buitenlandse sites gevonden.

Graag advies want ik heb hier zelf te weinig verstand van.

Alsmede wat die melding over Cleaner inhoud???

Thanx,

Ron

Het feit IEfear niet verwijderd kan worden duidt er op dat deze 'vastgehouden' wordt.
Of ze zitten in je restore.

Als ik jou was zou ik eerst eens in de veilige modus gaan scannen en dan kijken of je het kwijt kunt raken.
Lukt dit niet dan zul je restore (systeemherstel) even uit moeten schakelen. Dan weer opnieuw scannen in veilige modus. Vervolgens weer online en systeemherstel weer inschakelen.

Wat er in program files van The Cleaner zit zou ik me even niet druk om maken. Het lijkt me een soort bescherming van The Cleaner zelf.

Laatst bewerkt:
Hi,

Als ik opstart in veilige modus dan heb ik zeker geen toegang tot internet? Dat heb ik wel nodig omdat de enige die 'm tot nu toe kan vinden de online virusscanner van BitDefender.com is.

En hoe schakel je systeemherstel uit?

Thanx

Het is wel mogelijk met verbinding maar ik heb het nooit kunnen ontdekken hoe.

Systeemherstel:
Start/rechtsklik deze computer/eigenschappen/systeemherstel.

Je hebt eigenlijk geen virusscanner nodig want je weet de plek al waar die trojan staat.

Volg het pad dat hierboven al beschreven is.
C:\Windows\nummer.

Vervolgens log je weer normaal in en dan laat je je nog een keer scannen voor de zekerheid.

Hi,

Het is opgelost! Mijn nieuwe dure symantec antivirus prog kon dus niks vinden en gaf aan dat de computer schoon is. Maar ook Adware, Spybot, Cleaner, Spysubtract, CWShredder, Spysweeper konder er niks mee.

De enige die 'm vond was de gratis online virusscan BitDefender.com maar die kon 'm niet verwijderen.

Vanmorgen (na een tip) een gratis onlinescan gedaan met pandasoftware.com met goed resultaat alles is weg en de computer weer helemaal schoon!

Misschien dat iemand in de toekomst nog wat aan deze info heeft.

Greetz en zover bedankt voor het meedenken Elisa!

Ron

Laatst bewerkt:
Ja, graag gedaan.
Heb je die link nog van Panda?
Heb ik er weer eentje bij.

Bedankt!
Hij draait al. Altijd hand er een paar achter de hand te hebben als je eigen virusscanner corrupt is. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan