Trust 450 LR Muis Wireless Optical werkt af en toe niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

kosakevan

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
Hallo allemaal,

Mijn muis (Trust 350LR mouse Wireless Optical) werkt af en toe niet goed. Het zijn eigenlijk meerdere problemen in 1, ik zal proberen het zo goed mogelijk te omschrijven:

* de linkermuisknop lijkt te blijven hangen, hij selecteert dan bijv tekst ipv iets aan te klikken
* aanklikken werkt uberhaupt niet goed, werkt soms helemaal niet
* de scrollknop werkt niet goed en soms helemaal niet
* de aanwijzer beweegt schokkerig over het beeld

Het gekke is dat hij nu, na een tijdje heel slecht gewerkt te hebben, het ineens weer goed doet.

Dit heb ik al nagekeken:

* de software er af gehaald en weer opnieuw geinstalleerd
* batterijen is niet het probleem
* de muis en de zender staan dicht genoeg bij elkaar
* lampje werkt gewoon goed
* geen storende apparaten
* blazen helpt niets
* krijg m niet aangesloten (door de software) op de USB, hij zit momenteel in de PS/2 poort
* zelfs op virussen gescand ;-)

Alvast bedankt voor het meedenken!

gr Saskia

Laatst bewerkt:
Nu kan ik de 350LR niet vinden op de supportsite van Trust, maar het volgende kan aan de hand zijn (kijk dat na in je boekje):

Een vriend van me heeft ook draadloze apparatuur van Trust. En dan bedoel ik met draadloos dat de signalen via de ether worden verstuurd (via radiofrequenties), dus ik bedoel dus niet via infrarood.

De Trust apparatuur van die vriend zendt uit op dezelfde frequentie als de 27 MC zendapparatuur, omdat daarvoor geen certificering nodig is (=geld bespaard door Trust). Op 27 MHZ mag iedereen uitzenden, en (zover ik begrepen heb) ook nog eens met een zelf gewenste signaalkracht(!)

Het zou dus zomaar kunnen zijn dat (net als bij die vriend van me) er een zendamateur op bepaalde momenten van de dag zijn 'boodschap' de ether instuurt, waardoor je communicatieproblemen krijgt op je Trust apparatuur.

Misschien is dat bij jou ook van toepassing. Kijk dus na op welke frequentie de muis communiceert. Is dat 27 Mhz, dan kan bovenstaande op jouw probleem van toepassing zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Was een typfoutje het is de 450 en volgens de handleiding zendt die inderdaad op 27 Mhz uit. Ik zal het eens in de gaten houden, maar dan moet het al iemand zijn die pas is begonnen met uitzenden, voorheen hadden we er geen last van.

Voorlopig nog geen oplossing dus :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan