trust familyc@m 500 versus windows xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
wilde de software voor deze cam op mijn computer installeren maar kreeg te horen dat de verouderde software problemen zou geven met xp

ben naar de site van trust gegaan:

http://www.trust.com/service/download/drivers.aspx?artnr=12640&os=WINXP&driverid=1000001413

vind daar software die geschikt zou moeten zijn voor deze cam en XP

alleen krijg ik ook hier de melding dat deze software niet voldoet aan de eisen van de windows logo test die op comptabiliteit met windows xp controleerd.

en het advies de software niet te installeren omdat xp er instabiel van zou kunnen worden.

mijn vraag: is het op een andere manier mogelijk toch deze cam met xp te gebruiken?

gewoon installeren.....kan geen kwaad.
Er zijn nog veel poducten die het logo van xp niet hebben maar daarom wel werken.

mag ik daaruit opmaken dat het gewoon weer eens een microsoft truckje is om me naar hun eigen spullen te bekeren?

yoepie
ik was al bang dat ik m'n cam in de prullebak kon gooien.
bedankt

nah ik heb iets te hard gejuichd
hij gaat in een soort loop
roept dat ie nieuwe harware aantreft
load de software
vraagt om aansluiting van de hardware
roept dan weer dat ie nieuwe hardware aantreft en begin het rondje weer opnieuw
en opnieuw
en opnieuw

morgen maar weer verder zoeken
het is hier mega heet

Juiste procedure gevolgt?
Eerst software, dan de hardware?
Apparaatbeheer gecontroleerd op gele teken en zo ja, deze verwijderd en opnieuw opgestart?

marcelklip zei:

Niet echt. Als de software aan een aantal eisen voldoet krijgen ze een soort certificaat mee en dat houdt in dat XP de software als goed beschouwt. Voor de rest is het maar afwachten of het werkt (microsoft garandeerd niks) meestal gaat het ook zonder certificaat goed

ik heb vanmorgen alle software verwijderd (via systeemherstellen) en de cam losgekoppelt
toen opnieuw software gedownload en vervolgens cam aangesloten.
maar opnieuw geeft ie na aansluiten weer het zelfde rondje.

Zijn er in apparaatbeheer ook gele tekens te zien?
Anders even verwijderen en opnieuw opstarten.
De software kun je het beste via Configuratiescherm --> Software verwijderen, of via het startmenu als het programmaatje daar de uninstall in heeft gezet, op die manier verwijder je het beste de software.
Systeemherstel is voor de zwaardere kwalen. :)

nou ja het was er wel goed af.
de software maakte automatisch een herstelpunt aan bij het installeren dus die heb ik gebruikt.

ik heb geen flauw idee wat je bedoelt met gele tekens in apparatenbeheer.

inmiddels is er geen loop meer
ik kan de software starten.
hij geeft aan dat de camera er is, maar als ik wat wil doen dan kan ie geen verbinding krijgen (dit laatste snap ik dus ff niet)

apparatenbeheer gevonden
zit in computerbeheer lol
geel vraagteken bij usb device
maar als ik daar op klik begint ie dus weer met opnieuw naar die software te zoeken die er allang opstaat.

En als je dat gele teken nu gewoon verwijderd (installatie ongedaan maken) en daarna opnieuw opstarten (zonder cam).
De software nog een keer installeren en daarna de cam aansluiten, lukt het dan?

dan doe ik toch weer hetzelfde als ik vanmorgen gedaan heb?

Marie1 zei:
dan doe ik toch weer hetzelfde als ik vanmorgen gedaan heb?
Vanmorgen wist je toch nog niet waar apparaatbeheer zat?
Nu verwijder je het foute apparaat, vamorgen heb je de bijhorende software verwijderd (als ik alles nog goed begrijp :p ).

niet geholpen
krijg bericht dat ie de camera niet binden kan
en dan bericht dat er een probleem is met de nieuwe hardware
en dat die mogelijk beschadigd is
zit me nu af te vragen of dat ding misschien gewoon caduuk is
(hij is niet nieuw)

Dat zou ook nog kunnen inderdaad, ik weet niet of je in gelegenheid bent dat ding op een andere pc aan sluiten, dan weet je het zeker.

neee helaas niet.

mijn ander cam doet het prima, is ook een wat luxere, maar omdat ik nogaleens plaatjes voor mijn website er mee maak en mijn computer in een ruimte met van 7 kanten vals licht staat, heb ik deze op de kop getikt omdat ie ook los van de computer werkt.
dan kan ik in een andere ruimte mijn plaatjes maken.

misschien toch nog maar een jaartje of wat doorsparen voor een echte camera.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan