trust race stuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

manno

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Beste mensen

Ik heb windows XP pro en een game pad thrustmaster dual power II.
Nu had ik een racestuur trust rally master II en die had ik een hele tijd geleden geinstalleerd toen had ik nog windows 98se en deed het prima toen.
Nu na een lange tijd wilde ik naast de gamepad (usb) de racestuur installeren (plug en play), heb ik gedaan,
op de gamepoort van de geluidskaart, maar status: geen verbinding.
Wie kan me vertellen wat ik hier mee moet doen?"
Alvast bedankt,
manno

Heb je er software bij en kijk even in apparaat beheer of je hem daar kan inschakelen met de R.muisknop.

Hallo
Nee er zat geen software bij, en in apparaat beheer lukt het niet.
Nou heb ikook op de trust site gekeken maar bleek dat ik de gamepad moest verwijderen heb ik gedaan deed het nog niet.
Via spelbesturing (conf. scherm) lukt het ook niet de status blijft : geen verbinding.
Ik ben bang dat het stuur verouderd is omdat het nu niet meer wil in windows xp pro, want in 98se deed die het nog wel. stuur heeft geen usb.
Maar ja misschien toch iemand die het weet hoe ik het alsnog goed kan installeren? (hardware wizzard ook al geprobeerd).
Bij voorbaat dank,
manno

Ik heb zelf ook een wat ouder stuur op de gamepoort maar je hebt absoluut software nodig om hem te vinden en de instellingen (pedalen /knoppen etc.) te kunnen regelen.

Hallo

Er is geen software bij geleverd, toen ik hem kocht, tis plug en play en de instellingen etc. deed ik op spelopties van configuratiescherm.
en verder in het spel zelf.
Maar als er dan toch soft ware bij moet hoe kom ik er dan aan?"
Bijvoorbaat dank,
manno

usb

Hoi,

Misschien helpt het met een verloopstekker van compoort naar usbpoort ,bij mijn stuur werkte dit namelijk ook ik heb een logitech wingman formule 1 en windows xp home,

vr.gr.

Marcel

ik had ook een oude gamepad, die had eerst ook geen verbinding.
Toen ben ik naar het config.scherm gegaan en dan Spelbesturingen, dan Toevoegen, Aanpassen, dan moet je alles instellen van je stuur, dan staat ie tussen die lijst en kan je hem selecteren en dan klik je ok. Bij mij stond er toen 'Status: OK'

Succes

Ps. Zelf heb ik ook nooit software bij mijn gamepad gehad dus dat is ook niet noodzakelijk.

Beste mensen

Ik heb de trust site nog eens bekeken en het is inderdaad, xp waar door de aansluiting op de gamepoort van geluidskaart de trust race stuur niet werkt.
Ik koop geen verlengkabeltje want deze verouderde stuur doe ik weg en koop een goeie racestuur met usb aansluiting.
Ik wil jullie bedanken voor de reakties,
manno

Ik heb nog wat gevonden voor je.

U VRAAGT

Stuurtje aan de praat?

"Onlangs heb ik een DEXXA-stuurtje van het type DSW4B2X op de
kop getikt op een rommelmarkt. Hoe krijg ik dat stuurwiel aan de
praat? Het heeft op het stuur twee knoppen, rechts naast het stuur
een hendel en een gas- en rempedaal. Er was natuurlijk geen
software bij en ik heb al urenlang het internet afgezocht, maar niets
kunnen vinden, geen handleiding, drivers of iets dergelijks."
Dirk Olthuis

Antwoord UV-team:

Dexxa was ooit een budgetmerk van Logitech. Tegenwoordig wordt
er amper wat met het merk gedaan. De 'simpelste' stuurtjes
reageren net als een joystick. Kies in eerste instantie voor Joystick
Met 2 Assen En 4 Knoppen. Mocht dat niet goed werken, kies dan
voor een Joystick Met 2 Assen En 2 Knoppen. U kunt dan
hoogstwaarschijnlijk de hendel naast het stuur niet gebruiken.

BRON: ComputerTotaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan