TrustedInstaller verwijderen en zelf baas op mijn PC worden, Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bubbleblower

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2011
Berichten
6
Ik ben al enige tijd bezig met pogingen oude Windows te verwijderen en inmiddels zo ver dat ik daarvoor toestemming van mezelf moet hebben.
Er zijn genoeg sites te vinden waar e.e.a. wordt uitgelegd, maar altijd kom je op een punt waar je moet gokken.

Dan staat er Neem volledig beheer of Selecteer jezelf als eigenaar, maar ik weet niet hoe en moet kiezen tussen "maker eigenaar", "system", een combinatie van de processor en mijn naam, nadat ik die eerder had ingevuld, "administrators" of "gebruikers".
Als ik op goed geluk op één van die opties en op toepassen klik krijg ik de mededeling

"Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op E:\Windows\addins" en

"Objecten in de container kunnen niet worden geïnventariseerd. Toegang is geweigerd".

en daarna een windows-beveiliging mededeling:

"Als u de doorgifte van machtigingsinstellingen stopt kan dit leiden tot een inconsistente toestand, waar objecten verschillende instellingen hebben. Als u de wijziging per abuis hebt uitgevoerd moet u direct de juiste machtigingsinstellingen toepassen."
 
Ik gok Windows sectie. Inmiddels verplaatst naar genoemde sectie.
 
@ Bubbleblower

Kijk hier de site van Technet forums naar een gelijksoort probleem, bij deze site wordt altijd goed uitgelegd wat je zou moeten doen.
 
@iEscape

Daar zeggen ze ook dat je ownership moet nemen. Ik heb deze stappen doorlopen:
https://www.laptopmag.com/articles/take-ownership-folder-windows-10-using-file-explorer

En daarna kreeg ik niet langer meteen een foutmelding en ging hij de recycling voorbereiden en vervolgens leek ie de files in de prullenbak te gooien tot ie na 161.000 bestanden zei dat ik niet gemachtigd ben die bewerking uit te voeren en door mezelf gemachtigd moet worden. Als ik dat inderdaad ben, want ik weet niet zeker wat mijn username is.

Ik hoop maar dat ik die schijf straks wel mag formatteren.
 
Hoi,
Kan dat niet gewoon via schijfopruiming? Daar staat de old versie van Windows toch bij?
Download ultimate-windows-tweaker-4-windows-10 en vink "Show Take Ownership" aan. Take Ownership.jpg
https://www.thewindowsclub.com/your-download-of-uwt4-will-start-in-5-seconds
Met de andere tweaks moet je uitkijken, maak eerst een duidelijk herstelpunt, dit kan via het programma onder System Performance.
Je kunt eigenaar worden van je schijf/partitie op de volgende wijze: select je schijf of partitie, klik rechts>beveiliging>geavanceerd>eigenaar>bewerken en kies een v.d. gebruikers die daar staan. Kies toepassen>ok en klaar.
Ik had daar screenshots van maar die staan waarschijnlijk op m'n externe.:confused:
Je moet wel een admin account hebben om dit klaar te krijgen.
Of format idd zoals @edmoor aangeeft.
 
Laatst bewerkt:
Als alles er af mag, gewoon die E: schijf formatteren.
Anders maak je eerst een kopie van de dingen die je wilt bewaren.
 
Oké, mijn oude windows is eraf.
Na veel trial and error is het me gelukt nadat ik ook de optie "alle machtigingsvermeldingen op onderliggende objecten vervangen door overneembare machtigingsvermeldingen van dit object." had geklikt.
Alhoewel ik de Nederlandse taal toch machtig ben heb ik geen idee wat dat betekent, maar het werkte wel.
Iedereen bedankt voor het meedenken. :thumb:
 
Top! Dat had ik "vergeten" erbij te vermelden omdat ik dacht dat het zo wel zou lukken.
Prima dat je het voor elkaar hebt gekregen en succes verder!
Zelf uitproberen, ook al twijfel je, brengt je verder! :thumb:
Ik heb je vraag de status "opgelost" gegeven, iets wat je als TS ook zelf kan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan